مظلومیت امروز در سرزمین غزه خود را نشان می‌دهد. مظلومیتی که افکار عمومی دنیا را به خود جلب کرده؛ به گونه‌ای که اروپایی‌هایی که همیشه مدافع سرسخت اسرائیل بودند، امروز عرق خجلت و شرمساری بر چهره دارند و نظام ارزشی غرب سقوط آزاد کرده و کشورهای مغرب زمین یکی پس از دیگری در جهت شناسایی کشور مستقل فلسطین هستند.

یادگار امام با تأکید بر اینکه بزرگترین علت پیدایش طوفان الاقصی ظلم‌ تاریخی به یک ملت‌ است، گفت: درس بزرگ غزه، دو چیز بود. یک اینکه برای پیروزی باید رهبرانی شجاع و از خود گذشته و مردمی صبور داشت. دو اینکه از اسرائیلی‌ها جز با زبان قدرت‌ نمی‌توان امتیاز گرفت. تمام دستاوردی که تا قبل از این حادثه دارند، با آنچه امروز به دست خواهند آورد، قابل مقایسه نیست. سر تعظیم به جانب مردم مبارز فلسطین، روحانیت فهیم و رهبران شجاع غزه فرود می‌آوریم. از تهران، قلب تپنده مقاومت، برای همه آنها آرزوی بزرگترین پیروزی‌ها را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در اختتامیه همایش «غزه؛ مظلوم مقاوم»، با گرامیداشت یاد امام، شهیدان والامقام، رئیس جمهور شهید و همراهانش، گفت: قرار بود آقای رئیسی سخنران افتتاحیه این همایش باشد، اما تقدیر این گونه بود که ایشان پرواز کنند و در عالم دیگری ناظر بر جلسه ما باشند.

یادگار امام افزود: شاعر تونسی «ابوالقاسم شابی» یک شعر لطیفی دارد که تقریبا به شعار ملت‌های عرب و مسلمان تبدیل شده است. این شاعر جوان اگرچه در جوانی فوت کرد، اما شعر او به یادگار برای مبارزین باقی ماند. مضمون شعر این است که «اگر ملتی اراده‌ کند که زنده بماند، قَدَر حتما به او جوابی مثبت‌ خواهد داد، صبح حتما جلوه‌گر خواهد شد و قید و بندها حتما شکسته خواهند شد».

وی تأکید کرد: واقعیت داستان این است که آنچه در غزه مشاهده کردیم و امروز هم به او افتخار می‌کنیم و هم داغدار او هستیم، با چشمی گریان و قلبی خونین، اما دل‌های امیدوار به فردایی روشن، مطمئن هستیم که پیامبر اسلام(ص)، مسلمانان جهان، آزادی‌خواهان و پیامبران الهی به مردم غزه ادای احترام می‌کنند و از آنها خشنود هستند. 

سید حسن خمینی یادآور شد: اوایل این اتفاق، جایی عرض کردم که من نمی‌دانم اگر در قیامت با پیامبر(ص) مواجه شویم، چه جوابی برای او داریم؟! اما امروز می‌توانیم بگوییم که ما به یک ملت‌ مبارز نستوه پشتوانه دادیم؛ ما با یک ملت مبارز نستوه غزه هم‌دوره بوده‌ایم.

وی با اشاره به آیه 65 سوره انفال، اظهار داشت: مفسر بزرگ قرآن فخر رازی در تفسیر «بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَفْقَهُونَ» سه وجه را اشاره می‌‎کند. اول از همه می‌گوید به خاطر اینکه آنها دنیا دوست هستند و همه چیز را در این دنیا می‌بینند و نمی‌فهمند که همه عالم این دنیا نیست. امام بزرگوار فرمود ملتی که شهادت‌ دارد، اسارت ندارد. وجه دیگری که فخر رازی برای این قوم اشاره می‌کند این است که می‌گوید، اتکای آنها به سلاح‌هایشان است؛ در حالی که اتکاء مؤمنین به خدا است و همه چیز را از خدا می‌دانند. امروز در دستان مردم‌ غزه می‌توان پرچم‌هایی را دید که اتکاء آنها به خدا را نشان‌ می‌دهد.

یادگار امام افزود: وجه سومی هم در کلام فخر رازی هست. می‌گوید انسان مؤمن چنان شکوهی پیدا می‌کند که وقتی گرگ‌ها هم از مقابلش عبور می‌کنند، می‌ترسند. آنها قائم به شب و مبارزین روز هستند. بیش از هر چیز و پیش از هر چیز به مردم غزه احترام می‌کنیم که مصداق این آیه بودند. صابر بودند و صبر آنها دنیا را خجالت زده کرد؛ 50 هزار کودک، زن، پیر و جوان کشته شدند اما صبورانه تحمل کردند، ایستادند و خم به ابرو نیاوردند و گفتند اگر قرار است بمیریم، ایستاده می‌میریم و ما ذلیل نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه داستان غزه عللی داشت، تصریح کرد: اگر به آن علل توجه نکنیم، درست داستان غزه را تحلیل نکرده‌ایم. بزرگترین علت پیدایش «طوفان الاقصی» ظلم‌ تاریخی به یک ملت‌ است؛ که از هر راهی رفت تا دنیا را مجاب کند که حق دارد. حتی بر خلاف بسیاری از نصحیت‌ها، به پیمان اسلو رفتند. دیگر چه کار باید می‌کردند که حق آنها به رسمیت شناخته شود؟ واقعا انسان بعضی وقت‌ها از غربی‌ها تعجب می‌کند که‌ این‌ مقدار در مقابل اسرائیل کرنش می‌کنند. از هر مسیری رفتند؛ یک زندان دو میلیون نفری از همه‌ طرف بسته‌، فقط به جرم اینکه می‌گفتند نمی‌خواهیم تحت‌ سلطه یک رژیم غاصب باشیم.

سید حسن خمینی ادامه داد: بر خلاف بسیاری از نصیحت‌ها در جهان اسلام، تن به پذیرش دو کشوری دادند و همان هم به رسمیت شناخته نشد. ابوعمار، که برای او احترام قائل هستیم، دیگر چطور باید با اسرائیلی‌ها راه می‌آمد؟ که آخر هم ظاهرا به دست آنها کشته شد. ظلم‌ تاریخی که‌ منجر به حادثه‌ 7 اکتبر شد را فراموش نکنیم. هر گاه به مسأله فلسطین بدون توجه به تاریخ گذشته‌اش و بدون توجه به اینکه دولت انگلستان به دروغ کشوری را در اینجا ایجاد کرد، وعده ارض موعود داد و ملتی را آواره کرد، داستان فلسطین حل شدنی نیست.

وی افزود: دومین و شاید مهمترین علت پیدایش داستان طوفان الاقصی این بود که امام بزرگوار از روزی که انقلاب اسلامی شکل گرفت، داستان فلسطین را از یک داستان عربی به یک داستان اسلامی تبدیل کرد. آغازین روزهای مبارزه مردم فلسطین، داستان عربی و حتی بعضا کمونیستی است. یکی از بزرگترین نتایج طوفان الاقصی این بود که امروز مسأله فلسطین از قالب حتی یک مسأله از یک مسأله اسلامی هم فرا‌تر رفته‌ و موضوع انسانی شده‌ است. امروز غزه ملاک انسانیت است.

یادگار امام با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام به دانشجویان گفتند در جانب درست تاریخ ایستاده‌اید، گفت: کسی باور نمی‌کرد از قلب اروپا و آمریکا و در پارلمان‌های اروپا پرچم فلسطین برآورده شود. اینها معلوم می‌کند که امروز داستان فلسطین فراتر از موضوع یک قوم و حتی پیروان یک ادیان خاص در آمده است. امروز کلیمیان، مسیحیان و بودائیان بسیاری در دنیا وجود دارند که غیرتمندانه مدافع آرمان فلسطین و مظلومیت غزه هستند.

وی یادآور شد: یک نتیجه دیگرش شکستن هیمنه آمریکا و به خصوص اسرائیل است. اسرائیلی‌ها یک روزی ادعا می‌کردند هیچ پشه‌ای بر سر هیچ خاشاکی نمی‌جنبد الّا اینکه عیان در نظر ما است. اما به ناگاه تا شهرهای بزرگشان زیر حرکت مردم مقاوم فلسطین قرار گرفت. هیمنه اطلاعاتی و نظامی آنها شکست. هشت ماه و بلکه 9 ماه است که منطقه غزه که از شمال تا جنوب نصف تهران است را با خاک یکسان کرده‌اند و هیچ چیزی را نتوانسته‌اند آنجا به دست بیاورند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه مشروعیت اسرائیل از حیث حقوقی شکست، افزود: کلاه به احترام فرزندان‌ ماندلا در آفریقای جنوبی برداریم؛ عزیزانی که رژیم صهیونیستی را به دادگاه بردند. مهم نیست که چه اتفاقی در این دادگاه می‌افتد و دادگاه چقدر زیر سیطره نفوذ قدرت‌ها خواهد بود، مهم این است که صدایی از یک مظلوم تاریخی بلند شد. اینکه امروز دولت‌های مختلف کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، جز 11 کشور همه رأی به عضویت او در سازمان ملل می‌دهند، هیمنه حقوقی و مشروعیت حقوقی اسرائیل را از بین برده است.

وی تأکید کرد: اسرائیلی‌ها در طول سال‌ها بسیار تلاش می‌کردند که خودشان را مظلوم‌ها و یک گروه آوارگان تاریخ نشان بدهند که همواره بر آنها ظلم شده است. ما در فارسی یک شعر داریم که می‌گوید « گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری». هیتلر هولوکاست کرده، یهودی کشته، بد کرده؛ استان قانقاریا را بدهید یهودی‌ها به آنجا بروند. چرا باید یک منطقه‌ای در جای دیگری را به آنها بدهید؟ شما بد کرده‌اید، کشته‌اید و خودتان هم جورش را بکشید.

یادگار امام اظهار داشت: داستان فلسطین داستان پر غصه‌ای است اما این داستان درس‌هایی هم داشت. نخستین درسش این بود که جز از مسیر مقاومت‌ به حقوق‌تان نمی‌رسید؛ آنچه امروز به دست آمده اثر مذاکره نیست. لیبرال دموکراسی جهان کاسب‌کاران است. تا شما با قدرت با آنها مواجه نشوید، هیچ امتیازی به شما نمی‌دهند و هیچ حقی به شما عطا نخواهند کرد. شک نکنید، همین اتفاقاتی که از نظر حقوقی در دنیا افتاد، کشور فلسطین به رسمیت شناخته شد و شناخته خواهد شد، اینکه اسرائیل ذلیل شد و بیشتر ذلیل خواهد شد، از مسیر خون شهدای غزه بود.

وی تأکید کرد: از پشت میز مذاکره با اسرائیلی‌ها هیچ دستاوردی بیرون نیامده است. غربی‌ها جز زبان قدرت، هیچ چیزی را نمی‌شناسند؛ و متأسفانه باید گفت این در همه حوزه‌ها ظاهرا جاری و ساری است. هر نتیجه‌ای که تا کنون بر موضوع فلسطین بار شده باشد و هر نتیجه‌ای از این پس بار شود، در اثر نشستن پشت میزهای مذاکره با آنها نبوده است. من به هیچ عنوان‌ مخالف مذاکره نیستم؛ اما مذاکره از موضع قدرت‌ و با توانمندی و استقامت. اگر سلاح ندارید، جان، آبرو، فرزند، خون.

سید حسن خمینی اظهار داشت: دومین درس بزرگ غزه این است که سعادت و پیروزی از مسیر رهبران شجاع و مردم‌ صبور در می‌آید. ما 45 سال پیش در ایران این را لمس کردیم، رهبری شجاع و مردمی مقاوم، و نتیجه این شد که‌ بزرگترین پایگاه آمریکا در خاورمیانه از بین رفت؛ جزیره ثبات غربی‌ها در منطقه و بلکه در آسیا فرو ریخت و از بین رفت. چیزی که امروز غزه را به نتیجه رساند، هم مردم مقاوم و صبور و هم رهبران شجاع و از خود گذشته‌اش بودند.

وی افزود: به برادرمان آقای هنیه باید بسیار ارزش قائل باشیم؛ چند تن از خانواده‌اش کشته شدند؟ محمد ضیف چطور هر روز در مسیر شهادت بود و هست؟ و ان شاء الله زنده خواهد ماند.

یادگار امام اظهار داشت: در همین داستان غزه، یک اتفاق دیگر در ایران افتاد که همین را نشان داد. اسرائیلی‌ها به اشتباه یک پایگاه دیپلماتیک ایران را هدف قرار دادند. رهبری شجاع و فهیم ایران در کنار مردم مقاوم، درسی به آنها دادند که در طول تاریخ اسرائیل داده نشده بود. شاهکار مدیریتی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در این قصه اتفاق افتاد. ایمان و استقامت مردم ایران و پشتیبانی مردم از این عزم جزم و این سیلی آبدار و صدادار، اسرائیلی‌ها را حالا حالاها به خودشان مشغول خواهد داشت.

وی تأکید کرد: درس بزرگ غزه، دو چیز بود. یک اینکه برای پیروزی باید رهبرانی شجاع و از خود گذشته و مردمی صبور داشت. دو اینکه از اسرائیلی‌ها جز با زبان قدرت‌ نمی‌توان امتیاز گرفت. تمام دستاوردی که تا قبل از این حادثه دارند، با آنچه امروز به دست خواهند آورد، قابل مقایسه نیست. سر تعظیم به جانب مردم مبارز فلسطین، روحانیت فهیم و رهبران شجاع غزه فرود می‌آوریم. از تهران، قلب تپنده مقاومت، برای همه آنها آرزوی بزرگترین پیروزی‌ها را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مقدم، رئیس ستاد خارجی بزرگداشت امام خمینی(س)، نیز در این همایش گفت: مظلومیت امروز در سرزمین غزه خود را نشان می‌دهد. مظلومیتی که افکار عمومی دنیا را به خود جلب کرده؛ به گونه‌ای که اروپایی‌هایی که همیشه مدافع سرسخت اسرائیل بودند، امروز عرق خجلت و شرمساری بر چهره دارند و نظام ارزشی غرب سقوط آزاد کرده و کشورهای مغرب زمین یکی پس از دیگری در جهت شناسایی کشور مستقل فلسطین هستند.

وی تأکید کرد: مجامع علمی و دانشگاهی مغرب زمین که همیشه مدافع اسرائیل بودند، فریادشان از جور و جنایت آنها بلند است و امروز ما شاهد وارونه شدن شعارهایی هستیم که طی 70 سال اسرائیلی‌ها با این شعارها خود را توجیه می‌کردند و جنایات خود را ادامه می‌دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.