یادگار امام تأکید کرد: باید برای حفظ گوهر ناب پیام پیامبران که گوهری الهی است، تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر امروز در دیدار رهبران و پیروان ادیان الهی که در حرم امام راحل برگزار شد، در مورد یکی از مضامین قرآن که خطاب به تمام پیامبران الهی بسیار پرتکرار است، اظهار کرد: خداوند در یکی از آیات قرآن می می فرماید، «...آنچه به سوى تو وحى کردیم و آنچه ابراهیم و موسى و عیسى را بدان سفارش نمودیم آن بود که دین را به پا دارید و در آن دچار تفرقه نشوید، آنچه مردم را بدان دعوت مى‌کنى بر مشرکان سنگین است...».  در سوره «اعلی» نیز تعبیری وجود دارد که می‌فرماید، «به راستى رستگار شد آن کس که خود را از پلیدى‌ها پاک گردانید». 

یادگار امام در ادامه با اشاره به مواضع صریح رهبر کلیمیان ایران در جریان جنگ اخیر غزه، تأکید کرد: ظلم ملیت و دین ندارد؛ هرکس ظلم کند بد است و باید آن را محکوم کرد. امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خود گفتند، «کار بد از همه بدتر است و از شما بدتر و کار خوب از همه خوب‌تر است؛ اما از شما خوبتر». از همین رو، اگر خود را پیرو پیامبر اسلام(ص)، یهود و یا عیسوی بدانیم و ظلم کنیم، بدتر است. 

وی در پایان افزود: باید برای حفظ گوهر ناب پیام پیامبران که گوهری الهی است، تلاش کنیم. اگر پیامبران را از تاریخ بشر بگیریم، تاریخ هیچ جای تفاخر ندارد. پیامبران هستند که انسان‌ها را بالا می‌کشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.