مجلس امروز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را مشخص کرد. هیئت رئیسه ۱۲ نفره شامل یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۶ دبیر و ۳ ناظر است. گزینه‌های ریاست مجلس محمد باقر قالیباف، مجتبی ذوالنوری، منوچهر متکی بودند.

به گزارش جماران؛ صندلی ریاست دور دوازدهم مجلس رقیب جدی برای قالیباف نداشت

محمد باقر قالیباف جلوتر از مجتبی ذوالنوری و منوچهر متکی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

 

 اعتماد معنادار نمایندگان مجلس دوازدهم به قالیباف

محمد باقر قالیباف با ۱۹۸ رای به عنوان رئیس مجلس دوازدهم انتخاب شد.

مجتبی ذوالنوری با ۶۰ رای منوچهر متکی با ۵ رای از رقابت با قالیباف جا ماندند.

 

در رای گیری برای ریاست مجلس هم آرای باطله بود!

قالیباف با ۱۹۸ رای رییس مجلس شد، ذوالنوری هم ۶۰ رای و متکی ۵ رای کسب کردند. تعداد آرای باطله هم 24 رای بوده است!

 

 نواب رئیس مجلس دوازدهم انتخاب شدند 

علی نیکزاد و حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان نواب رئیس مجلس دوازدهم انتخاب شدند.

 

 ناظران هیات رئیسه مجلس دوازدهم انتخاب شدند:

غلامرضا نوری قزلجه ۱۳۰ رأی

علیرضا سلیمی ۸۲ رای

جلیل میر محمدی ۶۱ رای

مجموع آرا ۲۸۷ رای بود.

 

 

برگزاری نخستین جلسه هیات رییسه مجلس/ سلیمی سخنگوی هیات رییسه شد

روح الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین جلسه هیات رییسه مجلس دوازدهم بعد از پایان جلسه علنی صحن مجلس برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه جایگذاری و صندلی اعضاء مشخص شد و همچنین حجت الاسلام علیرضا سلیمی به عنوان سخنگوی هیات رییسه انتخاب شد.

 

ترکیب هیات رییسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم

اعضای هیات رییسه ۱۲ نفره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

دومین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز -سه‌شنبه ۸ خرداد- به ریاست علاءالدین بروجردی رییس سنی مجلس برگزار شد.

نخستین دستورکار صحن علنی امروز مجلس برگزاری انتخابات هیات رییسه اجلاسیه نخست بود.

در جریان انتخابات امروز هیات رئیسه مجلس، نمایندگان از میان ۳ کاندیدا با ۱۹۸ رأی محمدباقر قالیباف را به ریاست مجلس برگزیدند.

قالیباف که ۴ سال متوالی ریاست مجلس یازدهم را برعهده داشت اکنون عهده دار ریاست مجلس دوازهم می شود تا برای پنجمین سال پی در پی رییس قوه مقننه باشد.

در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس حمیدرضا حاجی‌بابایی منتخب همدان و علی نیکزاد منتخب اردبیل را از میان ۶ داوطلب به عنوان نواب اول و دوم رئیس مجلس انتخاب کردند.

همچنین مجتبی بخشی‌پور، احمد نادری، روح الله متفکر آزاد،‌ مجتبی یوسفی، محمد رشیدی و علی اکبر رنجبرزاده به عنوان دبیران هیات رئیسه تعیین شدند.

در پایان غلامرضا نوری قزلجه، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی و جلیل میرمحمدی منتخبان بستان آباد، تهران و تفت و میبد نیز به عنوان ۳ ناظر مجلس انتخاب شدند.

 

قالیباف: رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در نخستین نطق خود به عنوان رئیس مجلس دوازدهم با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: ضروری است که از نمایندگان محترم به صورت ویژه تشکر کنم که به من اعتماد و بنده را به عنوان خادم خود انتخاب کردند و برخی از امور را به اینجانب تفویض نمودند تا مطابق قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس وظایفی را با استفاده از اختیاراتی که تعریف شده است، پیگیری کنم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم گفت: من خود را نماینده شما می‌دانم و با همه ظرفیت و توانی که دارم تلاش خواهم کرد که ذیل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با کمک شما، مجلس دوازدهم در پیگیری منافع و مصالح مردم کارنامه‌ای درخشان داشته باشند. همه می‌دانیم که کار در مجلس یک کار جمعی است و همه باید در تعیین اولویت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با فهمی مشترک عمل کنیم. ساختار مجلس به گونه‌ای است که اگر عموم نمایندگان بر یک موضوعی عزم نکنند، مجلس نمی‌تواند کار موثری انجام دهد و گاه حتی یک نماینده هم می‌تواند به مسیری که عموم نمایندگان پیگیری می‌کنند، لطمه بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقعیت این است که مردم از ما مسئولان چه ما نمایندگان و چه دیگر مدیران اجرایی توقع دارند که به جای حاشیه پردازی، فقط به فکر مسائل آنان باشیم؛ مقام معظم رهبری خط اصلی مجلس را در پیام خود روشن کردند و مجلس دوازدهم باید رویکرد اصلی‌اش را همین رهنمودها قرار دهد؛ رهبر حکیم انقلاب آرام‌بخشی، امید آفرینی و دعوت به همدلی در محیط عمومی و پرهیز از مسابقات بی فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در داخل مجلس را مبنای عمل مجلس دوازدهم تعیین کردند؛ لذا به نظر می‌رسد رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد و ما باید برای ایجاد امید در مردم به فهم مشترک برسیم و هم گرا و همدل عمل کنیم و با هر گرایش و سلیقه سیاسی که داریم روی اولویت داشتن حل مسائل مردم اتفاق نظر داشته باشیم.

قالیباف ادامه داد: اختلاف سلیقه‌ها در روش حل مسائل هم طبیعی است و باعث دقیق‌تر شدن بحث‌ها می‌شود اما همه باید مراقب باشیم که هر حاشیه پردازی یا مسابقات رسانه‌ای یا مجادلات سیاسی خلاف آرام بخشی و امیدآفرینی و خلاف رهنمودهای صریح  رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه «مهمترین مسأله‌ای که می‌تواند هم محور وحدت باشد و هم باعث امیدآفرینی شود برنامه هفتم پیشرفت کشور است»، عنوان کرد: این برنامه میثاق ملی ما در مجلس و دولت شهید رئیسی است که به عنوان یک میراث مهم این شهید بزرگوار محسوب می‌شود و می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند. اگر در مجلس و دولت روی اجرای برنامه هفتم بایستیم، می‌توانیم در کوتاه مدت مشکلات عموم مردم را مدیریت کنیم و در بلندمدت پیشرفت کشور را رقم بزنیم.

رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: امیدوارم همه ما نمایندگان تا پایان دوره نمایندگی بتوانیم مطابق توصیه رهبر انقلاب با رعایت تقوا، گذشت، انصاف، مسئولیت پذیری و کار بی منت تکلیف خودمان را در قبال مردم و انقلاب انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.