حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: 400 دانشگاه در آمریکا و اروپا همان شعارهایی را دادند که 40 سال پیش امام به ما یاد داد. فقط در ایران پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش می‌زدند، امروز در 120 کشور دنیا، از جمله خود آمریکا و اسرائیل، آتش می‌زنند. چه کسی غیر از امام شعار «مرگ بر اسرائیل» را می‌گفت؟! «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از حسینیه جماران شروع شد و امروز کل جهان را گرفته است. امام تحریم مطلق رسانه‌ای بود اما خدا این صدا را به دنیا رساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه حسینیه جماران کوچکترین و مؤثرترین مدرسه دنیا بود، گفت: 400 دانشگاه در آمریکا و اروپا همان شعارهایی را دادند که 40 سال پیش امام به ما یاد داد. فقط در ایران پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش می‌زدند، امروز در 120 کشور دنیا، از جمله خود آمریکا و اسرائیل، آتش می‌زنند. چه کسی غیر از امام شعار «مرگ بر اسرائیل» را می‌گفت؟! «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از حسینیه جماران شروع شد و امروز کل جهان را گرفته است. امام تحریم مطلق رسانه‌ای بود اما خدا این صدا را به دنیا رساند.

به گزارش خبرنگار جماران، حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسم تجدید عهد با آرمان‌های امام خمینی(س) و بزرگداشت شهدای خدمت در حسینیه جماران، گفت: استقبال و بدرقه امام بزرگترین استقبال و بدرقه تاریخ بود. تشییع شهید سلیمانی هم جهانیان را متعجب کرد. تشییع تاریخی آیت‌الله رئیسی و برادرانی که با ایشان بودند به نظر من از یک جهاتی مهمتر بود. چون شهید سلیمانی مسئول اجرایی و آب و نان مردم نبود و خیلی زمینه برای قهرمان شدن داشت. اما کسی که مسئولیت اجرایی یک کشور را بر عهده می‌گیرد، از قهرمان بودن فاصله می‌گیرد؛ چون بالأخره همه مشکلات اقتصادی دارند و یک بخش مهمی از آن هم متوجه رئیس دولت می‌شود.

شهید رئیسی به این نسل نشان داد که مسئول تراز انقلاب اسلامی چگونه کسانی هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اینها تراز مسئولیت اجرایی را خیلی بالا بردند و بعد از رئیسی، رئیس جمهور شدن خیلی سخت شد. بعد از رئیس جمهور قبلی، رئیس جمهور شدن خیلی آسان شده بود. ما هرچه به بچه‌های دهه‌های 80 و 90 از شهید رجایی و شهید باهنر صحبت می‌کردیم، نمی‌فهمیدند؛ از بس آدم‌های جور و ناجور در این سال‌ها دیده‌اند، اینها را نمی‌فهمیدند. ولی شهید رئیسی به این نسل نشان داد که مسئول تراز انقلاب اسلامی چگونه کسانی هستند.

وی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان هم در نوبه خودش یک خط شکن بود. ما وزیر خارجه‌هایی بعد از انقلاب و قبل ایشان داشته‌ایم که بزرگترین آرزویشان این بود که مقامات آمریکا، انگلیس و فرانسه به اینها لبخندی بزنند. ما کسانی داشتیم که وقتی با انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها روبرو می‌شدند، از شدت خنده دهانشان باز می‌ماند؛ ولی به نیروهای انقلاب در داخل کشور اخم و لعن می‌کردند؛ درست خلاف وصیت‌نامه امام که به بعضی جاهای آن اشاره خواهم کرد.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: می‌گفتند شما زبان دنیا را بلد نیستید؛ جهانی و بین‌المللی نمی‌شویم و منزوی می‌شویم. در زمان خود آنها انزوا و تحریم ایران 10 برابر و تهدیدها و توهین‌ها بیشتر شد. اما هیچ وقت در 30 سال اخیر ایران به اندازه زمان شهید امیرعبداللهیان محترم نبود و اینقدر جهانی نشده بود. مقامات آمریکا می‌گفتند سازمان ملل به چه حقی پرچم سازمان ملل را برای عزای رئیسی نیمه افراشته کرده است؟ وزیر خارجه آمریکا می‌گوید چرا زمان رئیسی ایران موفق شد دو میلیون بشکه بفروشد؟ می‌گوید آن زمان برجام بود و ما کنترل می‌کردیم و حالا دیگر نمی‌توانیم کنترل کنیم و ما را دور می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه تبریز تراز یک روحانی و عالم دین بود، افزود: هیچ جای دنیا برای مسئولین کشورشان چنین تشییع پیکرهایی اصلا امکان ندارد. این نشان داد که دهه 60 تکرار شدنی است. ارتش و سپاه هم گاهی دیده نمی‌شوند، چون شهدای زنده هستند. حسینیه جماران کوچکترین و مؤثرترین مدرسه دنیا بود و شاید هیچ به اندازه این حسینیه شاگرد پروری و کادرسازی در دنیا نکرده باشد. می‌خواهم بگویم با یکی دو واسطه اتفاقاتی که در دانشگاه‌های شرق و غرب می‌افتد هم آثار جماران است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: 400 دانشگاه در آمریکا و اروپا همان شعارهایی را دادند که 40 سال پیش امام به ما یاد داد. فقط در ایران پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش می‌زدند، امروز در 120 کشور دنیا، از جمله خود آمریکا و اسرائیل، آتش می‌زنند. چه کسی غیر از امام شعار «مرگ بر اسرائیل» را می‌گفت؟! «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از حسینیه جماران شروع شد و امروز کل جهان را گرفته است. امام تحریم مطلق رسانه‌ای بود اما خدا این صدا را به دنیا رساند.

وی با تأکید بر اینکه این مدرسه مسیر تاریخ را عوض کرد، افزود: نه بودجه‌ای داشت، نه رسانه داشت و نه حقوق و اضافه حقوق به کسی می‌داد. شاگردان این مدرسه فداکاری می‌کردند و باز هم خودشان را بدهکار می‌دانستند؛ نه طلبکار. سه تا شهید می‌داد و می‌گفت دو تا دیگر هم دارم. این مدرسه است که وجدان بشر را تغییر می‌دهد؛ بقیه مدرسه‌ها باد هوا است. بیدار کردن وجدان فطری انسان‌ها به طوری که اصلا نیاز به پلیس و نظارت بیرونی نداشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.