ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب: در انتخابات 11 اسفند تابع تصمیم جبهه اصلاحات هستیم/ سازمان معلمان ایران: تابع تصمیم و راهبرد انتخاباتى جبهه اصلاحات هستیم/ شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گلستان: امکان ارائه لیست حمایت از کاندیدا ها را نداریم/ جبهه اصلاحات استان مرکزی: از هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی حمایت نمی کنیم/ جبهه اصلاحات استان گیلان: برای انتخابات مجلس لیست نخواهیم داد/ جبهه اصلاحات استان زنجان: امکان ارائه لیست و معرفی کاندیدا برای انتخابات ١١ اسفند وجود ندارد.

به گزارش جماران؛ ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب اعلام کرد: در انتخابات ١١ اسفند تابع تصمیم جبهه اصلاحات هستیم.

در یکصد و بیست و چهارمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) اعلام شد:  پای‌بندی به مصوبه راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران/تاکید بر اهمیت مردم‌سالاری و پذیرش چندصدایی و تکثر آرا/ مطالبه توجه به معیشت مردم و هشدار نسبت به گرانی‌های لجام گسیخته و افزایش قیمت ارزاق در آستانه سال نو 

در یکصد و بیست و چهارمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب ضمن مرور و بررسی اخبار روز حوزه زنان و سیاست، بر ضرورت توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم تاکید و‌ نسبت به گرانی‌های لجام‌گسیخته و افزایش روزافزون قیمت ارزاق، به ویژه در آستانه سال نو و انجامِ خرید شب عید هشدار داده شد.   

در این جلسه همچنین مصوب شد، احزاب عضو این ائتلاف، متشکل از چهار حزبِ انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا)، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و مجمع زنان اصلاح‌طلب، با توجه به عضویت در جبهه اصلاحات ایران، ضمن تایید راهبرد انتخاباتی ارائه شده از سوی آن نهاد و با تاکید بر الزامات و اقتضائات برگزاری انتخاباتی عادلانه، آزاد، منصفانه و پرشور و با یادآوری اهمیت و ضرورت مردم‌سالاری و به رسمیت شناختن چندصدایی و تکثر آرا، در انتخابات پیش‌ِرو خود را تابع تصمیمات جبهه اصلاحات ایران می‌دانند.

 

سازمان معلمان ایران: تابع تصمیم و راهبرد انتخاباتى جبهه اصلاحات هستیم

دبیرکل سازمان معلمان ایران ضمن تأکید بر حمایت این حزب از راهبرد انتخاباتى جبهه اصلاحات ایران، از نداشتن لیست انتخاباتى براى انتخابات ١١ اسفند خبر داد.

طاهره نقى ئى دبیرکل سازمان معلمان در توئیتى نوشت: شورای مرکزی سازمان معلمان ایران که از احزاب عضو جبهه اصلاحات ایران است، تصویب کرده که اولا برای انتخابات ۱۱ اسفند لیست انتخاباتی ندارد، ثانیا در کلیه اقدامات استانی خود تابع راهبرد انتخاباتی مصوب ۱۵ بهمن مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران خواهد بود.

 

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گلستان: امکان ارائه لیست حمایت از کاندیدا ها را نداریم

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان گلستان در جلسه اى فوق العاده در روز ٢٨ بهمن با حضور نمایندگان ۲۱ حزب، طى بحث و تبادل نظر در باره انتخابات ١١ اسفند تصمیم گرفتند که در این انتخابات، لیست حمایت از کاندیداها ارائه ندهند.

مصطفی سبطی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان گلستان اعلام کرد: با توجه به اینکه در سایر شهرهای استان گلستان جبهه اصلاحات و یا شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب تشکیل نشده و کاندیدایی هم متقاضی حمایت اصلاح طلبان از خود نیست، شورای هماهنگی فقط در مرکز استان موضوع ارائه‌ لیست حمایت از کاندیداها را به رأى گذاشت که با مخالفت دو سوم آرا به تصویب نرسید.

 

جبهه اصلاحات استان مرکزی: از هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی حمایت نمی کنیم

جبهه اصلاحات استان مرکزی با انتشار بیانیه اى در خصوص انتخابات پیش روى مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این جبهه تحت هیچ عنوانی در استان مرکزی لیست انتخاباتی نخواهد داشت و از هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی حمایت نمی کند.

در این بیانیه آمده است: جبهه اصلاحات استان مرکزی در راستای اجرای راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران با حضور اعضاء، برای بررسی امکان ارائه لیست و معرفی کاندیداهای خود در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد.

جبهه اصلاحات استان به اتفاق آراء مصوب کرد با توجه به عدم حضور کاندیداهای واجد شرایط، ارائه لیست انتخاباتی توسط احزاب عضو در استان مرکزی را  منتفی اعلام کرده و از هیچ یک از  نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حمایت نخواهد کرد. بنابراین این جبهه لیست انتخاباتی تحت هیچ عنوانی در استان مرکزی نخواهد داشت.

 

جبهه اصلاحات استان گیلان: برای انتخابات مجلس لیست نخواهیم داد

جبهه اصلاحات استان گیلان عصر روز دوشنبه ۳۰بهمن‌ماه ‌۱۴۰۲ در جلسه اى‌ با حضور احزاب و اشخاص حقیقی عضو این جبهه به این جمع بندى رسید که لیست انتخاباتى نداشته باشد.

در این جلسه که به منظور هم‌اندیشی، رای‌گیری و اتخاذ تصمیم برای انتخابات مجلس دوازدهم برگزار گردید، احزاب و اشخاص عضو این جبهه با ارائه لیست انتخاباتی مخالفت کرده و تصمیم گرفتند لیستی تحت عنوان جبهه اصلاحات استان گیلان ارائه ندهند.

 

جبهه اصلاحات استان زنجان: امکان ارائه لیست و معرفی کاندیدا برای انتخابات ١١ اسفند وجود ندارد

جبهه اصلاحات استان زنجان در بیانیه اى که در ٣٠ بهمن ١٤٠٢ منتشر شد، اعلام کرد: متأسفانه عملاً امکان ارائه لیست و معرفی کاندیدا برای انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است: جبهه اصلاحات استان زنجان با تأکید بر آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و حقوق بنیادین ملت در فصل سوم قانون اساسی، راه حل مشکلات کشور را تشکیل مجلس و دولت کارآمد، مقتدر و مؤثر در اداره امور کشور از طریق برگزاری انتخابات رقابتی با حضور نمایندگان همه طیف‌ها و سلایق فکرى-سیاسی جامعه مدنی ایران می داند. 

این جبهه پس از دو جلسه بحث و بررسی درباره نحوه مواجهه با انتخابات پیش رو و علیرغم تلاشهای فراوان، به اتفاق آراء به این نتیجه رسید که متأسفانه به دلیل عدم حضور کاندیداهای شایسته نحله های مختلف جامعه و مورد تأیید این جبهه و عدم تمایل بخش قابل توجهی از جامعه به شرکت در انتخابات به علت ناتوانی نهادهای انتخابی در حل مشکلات کشور، عملاً امکان ارائه لیست و معرفی کاندیدا برای انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری وجود ندارد.

بر این اساس اعضای جبهه اصلاحات استان زنجان ضمن احترام به کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، اعلام می دارد تصمیم نهایی با آحاد مردم است و هر تصمیمی که قاطبه مردم استان در نوع مواجهه با انتخابات اتخاذ کنند برای اعضای جبهه اصلاحات استان زنجان محترم است و این جبهه هرگز خود را مستقل از مردم و تافته جدا بافته از جامعه تعریف نمی کند.

 

جبهه‌ اصلاحات قم: در استان قم امکان ارائه لیست نداریم

جبهه اصلاحات استان قم در واکنش به درج خبرى در خبرگزارى ایرنا با عنوان میزگرد انتخاباتى جوابیه اى را به شرح زیر منتشر کرد: 

خبرگزاری محترم ایرنا

در خبر آن خبرگزاری با کد خبری ۸۵۳۷۱۱۹۷ و با عنوان میزگرد انتخاباتی، جناب آقای چهره قانی به عنوان نایب رئیس جبهه اصلاحات قم معرفی شده اند فلذا جهت تنویر افکار عمومی خواهشمند است توضیحات زیر ذیل همان خبر منعکس گردد

۱ _ در دوره جدید شکل گیری جبهه اصلاحات در سراسر کشور ، اصولا این جبهه در قم تشکیل نشده است تا جناب چهره قانی نایب رئیس آن باشند فلذا نه ایشان مجاز است از این عنوان استفاده نمایند و نه آن خبرگزاری محترم بدون استعلام از جبهه اصلاحات مرکز مجاز بوده از چنین عنوانی برای ایشان استفاده کند

۲_ ما احزاب اصلاح طلب قم حق شرکت در انتخابات و امکان انتخاب شدن همه نیروهای کارآمد و موثر در رفع معضلات متعدد کشور با هر گرایش و تفکر و نیز امکان مشارکت همه ملت شریف ایران در انتخابات و گزینش نیروهای مد نظر خود در هر انتخاباتی را به رسمیت می‌شناسیم و معتقدیم انتخابات به شرطی می‌تواند مجالس و شوراها و ریاست جمهوری ها و دولتهای قوی ایجاد کند که از همه تفکرات دلسوز بدون نظارت استصوابی در آن امکان حضور داشته باشند.  در این صورت است که نگرانی از عدم مشارکت حداکثری به امید ایجاد نهادهایی قوی و مستقل برای ساختن ایرانی قوی و ملتی شاداب و امیدوار بدل خواهد شد

۳_ در خاتمه اعلام میگردد که در انتخابات ۱۴۰۲ احزاب اصلاح طلب امضا کننده این بیانیه در استان قم امکان ارائه لیست ندارند 

اسامی شعب استانی احزاب اصلاح طلب امضا کننده در قم

_ انجمن اسلامی جامعه پزشکی 

_ انجمن اسلامی معلمان 

_ انجمن اسلامی مهندسان

_ انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه 

_ اتحاد ملت ایران اسلامی 

_ اعتماد ملی 

_ مجمع ایثارگران

_ مجمع نیروهای خط امام

_ کارگزاران سازندگی 

_ خانه کارگر

 

‍مجمع ایثارگران: به مردم پشت نمی‌کنیم و به خرد جمعی جبهه اصلاحات پایبند هستیم

حزب مجمع ایثارگران در بیانیه پایانى پنجمین کنگره خود که در ٣٠ بهمن ۱۴۰۲ منتشر شد، با تأکید بر این که به مردم پشت نمى کند، اعلام کرد: برای پاسداشت خرد جمعی و خیر مورد پذیرش اکثریت جبهه، در راستا و راهبرد مصوب اکثریت مجمع عمومی جبهه اصلاحات بوده و از هیچ لیستى حمایت نخواهد کرد.

در بخشى از این بیانیه آمده است:

حاکمیت با تضعیف نهادهای انتخابی، راه‌های مسالمت‌آمیز مشارکت شهروندان در سرنوشت خود را مسدود ساخته و در مقابل با تقسیم آنان به خودی و غیرخودی عملاً صدای بخش اعظمی از جامعه ایرانی و ایرانیان را ناشنیده می‌گیرد. نظارت ناصواب استصوابی، جانبداری حاکمیت و دخالت‌دادن ترجیحات خود در فرایند تأییدصلاحیت نامزدهای انتخاباتی و اختصاص فرصت‌ها و امکانات عمومی به آنانی که خودی می‌انگارند، انتخابات را از معنا و روح اصلی خود تهی کرده و به نمایشی که هر چند سال یک‌بار با تشریفات خاص برگزار می‌شود، تقلیل داده است. 

عدم پذیرش حق مشروع مردم در تعیین سرنوشت خویش از سوی حاکمیت با تکیه بر رویه‌های ناصوابی چون اندک‌سالاری، تکیه بر سلاح به‌جای رضایت عامه، ویژه‌گزینی و به حاشیه راندن اقوام و مذاهب با عناوینی چون خالص‌سازی و یکدست شدن حاکمیت، دلسوزان جمهوریت و اسلامیت نظام را مأیوس و نگران ساخته است. این امر باعث شد تا مجلس شورا به عنوان تنها نهاد قانون‌گذاری در قانون اساسی، توسط نهادهای متعدد موازی و فراقانونی غصب و عملأ به نهادی ناکارآمد، غیرمردمی و کم‌اثر تبدیل شود

تلاش ما برگرداندن آب رفته به جوی و تغییر ریل در مسیر درست و عاقلانه برای حاکم شدن مردم بر سرنوشت‌شان است. تصمیم انتخاباتی مجمع ایثارگران علی‌رغم این که هیچ کاندیدایی در کشور نداشته و از هیچ لیستی حمایت نخواهد نمود و عملاً هیچ مشارکتی در انتخابات پیش رو نخواهد داشت، برای پاسداشت خرد جمعی و خیر مورد پذیرش اکثریت جبهه در راستا و راهبرد مصوب اکثریت مجمع عمومی جبهه اصلاحات بوده و با توجه به بسته شدن تمامی روزنه‌هایی که می‌توانست گشایشی در کار ملک و ملت فراهم نماید، 

ما هر گونه حرکت فردی و گروهی را بر خلاف تصمیمات اکثریت جبهه اصلاحات و خارج از نظرات اعلامی توسط رهبر اصلاحات، آقای سید محمد خاتمی دانسته و برای رسیدن به قدرت حاضر نخواهیم شد به هر قیمتی سیاست را ابزاری برای رسیدن به آن قرار داده و به مردم پشت کرده و به‌جای بازگشت به مردم، به دنبال ایجاد روزنه‌ای برای حفظ منافع خود و حضور در قدرت بوده و باعث تضعیف انسجام ایجاد شده در جبهه اصلاحات و اصلاح‌طلبان باشیم.

 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم: از دادن فهرست انتخاباتى برای مجلس خبرگان رهبرى و مجلس شورای اسلامی معذوریم 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه اى درباره انتخابات ١١ اسفند ضمن انتقاد به رویکرد تنگ نظرانه حاکمیت اعلام کرد که از دادن فهرست برای معرفی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی معذور است. 

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی(ع) به مالک اشتر فرمود: ستون دین و مایه اجتماع مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان، عامه مردم‌اند؛ پس، باید توجّه تو به آنان باشد و رضایت آنان را به‌دست آوری.

بنا بر سیره و سخن امیرالمؤمنین (ع)، مردم در تشکیل حکومت بیشترین نقش را دارند و جلب رضایت آنان باید سرلوحه سیاست‌گذاری حاکمان باشد. بر اساس اصول متعدد قانون اساسی و سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز میزان، رأی ملت است؛ اما سال‌هاست شیوه حکمرانی به‌گونه‌‌ای است که حاکمیتِ مردم به حاشیه رانده شده و دایره انتخابشان محدود گشته است. در چند انتخابات گذشته، مردم به امید اینکه روزنه‌ای گشوده و مشکلات کشور حل شود، به صندوق‌های رأی روآوردند؛ اما نهادهای حکومتی با اعمال سلیقه و نگاهی تنگ‌نظرانه، هر بار عرصه را بر انتخاب مردم تنگ‌تر کردند، تا جایی که اکنون می‌توان گفت انتخابات معنای خود را از دست داده و نتیجة این رویکرد، برآمدن دولت و مجلسی ناکارآمد شده است. علاوه براین، توان نهادهای انتخابی، تقنینی و اجرایی نیز محدود و انتخاب‌های مردم کم‌اثر شده است. در نتیجه، اکنون کشور با انبوهی از مشکلات درهم تنیدة اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی و زیست‌محیطی مواجه است و با جمعیت انبوه تهیدستان، کاهش شدید رفاه ملی، نابرابری شدید، زیرپاگذاردن حقوق شهروندی، فساد گسترده، تضییقات سیاسی، مشکلات اجتماعی و نبود اطمینان به آینده درگیر است. 

در دور جدید انتخابات، رویکرد تنگ‌نظرانه‌تر از گذشته با عنوان خالص‌سازی موجب اعمال محدودیت گسترده‌تر شده و اغلب مردم را  بی انگیزه، دلسرد و از صندوق های رأی روی‌گردان کرده است. در چنین شرایطی و با چنین رویکردی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، ضمن احترام به حق رأی مردم، از دادن فهرست برای معرفی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی معذور است. امید است حکمرانان از این شیوه حکمرانی دست برداشته و عرصه را برای شایسته‌سالاری باز گذارند تا مردم احساس کنند در تعیین سرنوشت خود مؤثرند و با رغبت بیشتری در انتخابات شرکت کنند. 

 

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان خوزستان: در انتخابات ١١ اسفند از هیچ لیست یا نامزدی حمایت نمى کنیم

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان خوزستان در اطلاعیه اى ضمن تأکید بر راهبرد انتخاباتى جبهه اصلاحات ایران، اعلام کرد که در جریان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، از هیچ لیست یا نامزدی حمایت نخواهند کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

به نام خدا

به اطلاع مردم عزیز می رساند، شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان خوزستان، طی جلسه ی مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱، با ارزیابی شرایط و روند حاکم بر اوضاع کلی انتخابات در استان و با اتکاء به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و حقوق مصرح و بنیادین ملت که در فصل سوم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته، و با تاکید بر بیانیه راهبردی جبهه اصلاحات ایران، به این جمع بندی رسیدند که در جریان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، از هیچ لیست یا نامزدی حمایت نخواهند کرد.

 

جبهه اصلاحات استان هرمزگان: شرایط را برای ارائه لیست انتخاباتى مهیا نمی دانیم

 جبهه اصلاحات استان هرمزگان در بیانیه اى اعلام کرد که در راستای سیاست راهبردی جبهه اصلاحات ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرایط را برای ارائه لیست مهیا نمی داند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

با سلام و احترام خدمت مردم شریف هرمزگان

اتکا به آراى عمومی و تأکید بر فراهم ساختن فرصتِ نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خویش، در مهم ترین رویدادهای کشور از اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و برگرفته از ارزش های والای دینی و ملی ماست.

جبهه اصلاحات استان هرمزگان، صندوق رای را یگانه راه تحقق اراده مردم در عرصه سیاسی کشور دانسته و همواره کوشیده است از این ظرفیت بی بدیل برای اعتلاى کشور و رضایت مردم شریف استان بهره جوید، لذا هیچگاه با صندوق رای قهر نکرده و نخواهیم کرد.

متاسفانه عدم اقناع چهره های شاخص اصلاح طلب، به دلیل محدودیتهای اعمال شده توسط برخی نهادها، برای ثبت نام کاندیدا ها و عدم احراز صلاحیت کاندیداهای معتقد به تفکر اصلاح طلبی و در راستای سیاست راهبردی جبهه اصلاحات ایران، امکان ارائه لیست را در این دوره از انتخابات از اصلاح طلبان به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین تفکر مردمی، سلب نموده است.

بنابراین جبهه اصلاحات هرمزگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شرایط را برای ارائه لیست مهیا نمى داند.

لکن احزاب اصلاح طلب عضو این جبهه، به فراخور شرایط، آزاد هستند با هماهنگی شورای مرکزی حزب متبوع خود، از طریق حمایت احتمالی از کاندیداهای اصلح، در انتخابات مشارکت نموده و به تعهد خود مبنی بر ایفای نقش سیاسی حزب متبوع، عمل نمایند.

امید است در انتخابات آتی، زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخابات آزاد، مشارکتی و رقابتی به منظور حضور همه جریان های سیاسی و فکری ملتزم به قانون اساسی توسط مجریان و ناظران عرصه انتخابات، به گونه ای رقم بخورد که شاهد حضور حداکثری مردم شریف استان با هر دیدگاه و تفکری، پای صندوق های راَی باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.