خانم فخری فلسفی تنکابنی، همسر آیت الله مصطفی مسجدجامعی و مادر احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو سابق شورای شهر تهران و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران دارفانی را وداع گفت.

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت برای احمد مسجد جامعی در پی می آید:

 

پیام تسلیت سید حسن خمینی

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای احمد مسجد جامعی دامت افاضاته

درگذشت مادر محترمه تان را صمیمانه تسلیت عرض می نمایم. 

خدای متعال آن فقیده سعیده را با اولیاء خود محشور دارد و به جنابعالی و اخوان محترم و بیوت معظم مسجد جامعی و فلسفی صبر و اجر مرحمت فرماید.

سید حسن خمینی

****

پیام تسلیت سید محمد خاتمی

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوارم حضرت احمد آقا مسجد جامعی

درگذشت بانوی با فضلیت و گرانقدر مادر بزرگوارتان را صمیمانه به جنابعالی، خاندان های شریف و اصیل فلسفی و مسجدجامعی و به همه بستگان عزادار تسلیت می گویم و از خداوند منان برای این فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و علو درجات و همه بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

ایام عزت مستدام

سید محمد خاتمی

۱۴۰۲/۰۴/۲۰

***

پیام تسلیت حسن روحانی

انالله و انا الیه راجعون

جناب آقای احمد مسجدجامعی

درگذشت خانم فخری فلسفی تنکابنی، والده گرامی‌تان و همسر محترمه مرحوم آیت‌الله مصطفی مسجدجامعی را به جنابعالی و خاندان فاضل و شریف مسجدجامعی و اخوان بزرگوارتان تسلیت عرض می‌کنم.  

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه مکرّمه رحمت واسعه الهی و برای خانواده و بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

حسن روحانی

۱۴۰۲/۰۴/۲۰

***

پیام تسلیت محمدرضا تابش

فرهیخته گرانقدر جناب آقای دکتر احمد مسجد جامعی

درگذشت مادر مومنه و بافضیلت که تجسم علم، اخلاق، خطابه و مردمداری به ارث برده از خاندان معزز و مکرم مسجد جامعی و فلسفی بود،آنگاه تاسف بارتر می شود که این آفریده های خداوند در زمین تکرار ناپذیرند.

این مصیبت را به جنابعالی،اخوان اندیشمند وفاضل،همشیره های مکرمه و تمامی بستگان تسلیت عرض می نمایم و از حضرت یاریتعالی مسئلت دارم تا آن مرحومه را از دریای بیکران رحمتش برخوردار سازد  و وی را با اولیا و مقربین درگاهش محشور فرماید.

محمدرضا تابش

۱۴۰۲/۴/۲۰

***

پیام تسلیت محمدباقر قالیباف

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون‌

جناب آقای دکتر احمد مسجد جامعی

درگذشت والده مکرمه و مومنه‌تان حاجیه خانم فخری فلسفی تنکابنی، همشیره مرحوم آیت الله محمدتقی فلسفی و همسر گرامی مرحوم آیت الله مصطفی مسجد جامعی موجب تاسف و تاثر گردید. 

ضمن عرض تسلیت به جناب عالی، خاندان معزز مسجد جامعی و فلسفی و سایر بستگان و آشنایان، برای آن فقیده سعیده در جوار بارگاه کریمه‌ اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه سلام‌‌الله‌ علیها، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

***

پیام تسلیت محمدرضا عارف

برادر بزرگوارم جناب آقای احمد مسجدجامعی 

درگذشت تأثرانگیز بانوی گرانقدر، مادر گرامیتان موجب تاثر و تالم اینجانب شد.

پروردگار متعال جنابعالی را که از خوبان بافضیلت و دردآشنای روزگار  هستید در رنج‌ها و سختی‌ها، آزموده و بحمدالله در همه حال شکیبا بوده‌اید و در برابر تقدیر الهی، تسلیم.

مطمئنا در مصیبت دردناک درگذشت بانوی پرهیزکار و بزرگوار، مادر ارجمندتان نیز صبورید و لطف ویژه الهی تسلی‌بخش دل داغدار شماست.

ضمن تسلیت این ماتم به جنابعالی ، خانواده محترم  و سایر بستگان داغدار از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده آمرزش و رحمت و برای بازماندگان معزز تندرستی و شکیبایی و پاداش نیکو و برای جنابعالی طول عمر با عزت توأم با سلامتی و کامروایی و توفیق روزافزون خدمت به ساحت فرهنگ و خرد مسألت می‌کنم.

محمدرضا عارف

***

پیام تسلیت اسحاق جهانگیری

برادر گرامی جناب آقای مسجد جامعی

درگذشت بانوی با فضیلت، مادر گرامیتان را به جنابعالی و خاندان بزرگ و محترم مسجد جامعی و فلسفی و همه بستگان محترم تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال برای آن مرحومه مکرمه رحمت واسعه الهی و برای شما و سایر بازماندگان صبر و سلامتی آرزو می‌کنم.

اسحاق جهانگیری

***

پیام تسلیت سید محمد حسن ابوترابی 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

برادر ارجمند و گرانمایه جناب آقای احمد مسجد جامعی (زید عزه)

رحلت بانوی پرهیزکار و فرهیخته "حاجیه خانم فلسفی تنکابنی (ره)" صبیه عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمدرضا فلسفی تنکابنی (قدس سره الشریف) و همسر محترم حضرت آیت الله حاج شیخ مصطفی مسجد جامعی (رضوان الله تعالی علیه) را خدمت جنابعالی، جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مسجدجامعی و اخوان گرانقدر و عموم بازماندگان تسلیت عرض می نمایم.

این مادر تربیت یافته در بیت آراسته به فقاهت و فضیلت با خصائص ممتاز اعتقادی، اخلاقی و رفتاری تکیه گاهی استوار برای والد بزرگوار و مربی شایسته ای برای فرزندان عالم و متعهد خویش بود.

برای روح بلند او از خداوند سبحان علو درجات و برای خاندان محترم مسجد جامعی، تنکابنی و علوی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

 سید محمد حسن ابوترابی

***

این گزارش تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.