زمانی که حضرت امام در بهشت زهرا فرمودند که من دولت تعیین می کنم به استناد حمایت و اعتماد مردم به ایشان بود. امام معتقد بودند مردم راه درست را انتخاب می‌کنند و هیچ کسی قیم مردم نیست و کسی نمی‌تواند از طرف مردم صحبت کند. این رابطه امام با مردم است و امام اینگونه انقلاب را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین محتشمی پور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران گفت: مجلس به واسطه آن که نمایندگان ملت در آن هستند در راس امور است و این امر ریشه در تفکر و باور امام به مردم دارد. دو رکن اصلی پیدایش انقلاب، اسلام و جمهوریت یعنی حضور مردم است و این نظام بر پایه خواست مردم بنا شد و وقتی امام دم از جمهوری می‌زدند بر اساس شناخت از اسلام و تمام ادیان آسمانی بود نه یک شعار و فریب.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس وظیفه قانوگذاری را بر عهده دارد و بدون قانونی که توسط مجلس تصویب شود دولت نمی تواند هیچ فعالیت و کاری داشته باشد. وزرای دولت نیز باید به تایید مجلس برسند و اساساً مجلس این اختیار را دارد که چنانچه عدم کفایت سیاسی و شایستگی رئیس جمهور را تشخیص دهد با تصویب تعداد مشخصی از نمایندگان از مقام خود خلع کند. یعنی مردم به نمایندگان خود در مجلس این اختیار را داده اند که رئیس جمهوری را که منتخب آنان است در صورت عدم صلاحیت و تخلف از مسیر قانون عزل و خلع کند ولی آیا رئیس جمهور چنین اختیاری دارد که مجلس را عزل کند؟
محتشمی‌پور با اشاره به اندیشه والای امام خمینی گفت: زمانی که حضرت امام در بهشت زهرا فرمودند که من دولت تعیین می کنم به استناد حمایت و اعتماد مردم به ایشان بود. امام معتقد بودند مردم راه درست را انتخاب می‌کنند و هیچ کسی قیم مردم نیست و کسی نمی‌تواند از طرف مردم صحبت کند. این رابطه امام با مردم است و امام اینگونه انقلاب را به پیروزی رساند.
وزیر اسبق کشور ادامه داد: این گونه گفتارها پیشینه و سابقه ای دارد. این تفکر اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارد ومتاسفانه حضرت امام خمینی (س)را هم این گونه متهم می کنند که امام زمانی که جمهوری اسلامی گفتند و تاسیس کردند بر حسب شرایط و ظروف زمان قبل از انقلاب و در آستانه آن بود. در واقع این جریان حضرت امام را متهم می کنند که مردم را فریب داده است و در حالی که اعتقاد و باوری به جمهوری نداشتند این امر را فرموده اند و اضافه می کنند که در اسلام بحث جمهوریت و پارلمان و رای مردم نداریم و معتقد به خلافت و امارت اسلامی هستند و هر چه حاکم نظر مبارک و ملوکانه اش باشد همان را انجام می دهد و همه موظف هستند که به نظرات او به عنوان نظر شرعی عمل بکنند.
وی افزود: انقلاب و نظام منهای مردم مساوی با صفر است و اگر مردم نباشند نظامی وجود ندارد. بنده امیدوارم که این کج فهمی ها و کج اندیشی ها انشاالله خدشه ای به جمهوری اسلامی وارد نکند اما این تفکر و دیدگاه بسیار خطرناک هست و اساس انقلاب و جمهوری اسلامی را زیر سئوال می برد و خدشه دار می کند و طبیعتا وقتی مردم را از جمهوری اسلامی گرفتند و رای مردم را به هیچ انگاشتند یک کار تشریفاتی و برای سرگرم کردن دانستند ومردم آن را درک کردند رفته رفته ازجمهوری اسلامی فاصله می گیرند و سرنوشت جمهوری اسلامی هم مثل بقیه حکومت هایی می شود که خودکامه اند و مقید به هیچ قانون و قاعده ای نیستند.
وی ادامه داد: یک جریان مشکوکی می خواهد جمهوری اسلامی را عملا در نظر مردم مخدوش کند ومردم را از جمهوری اسلامی بگیرد چیزی که درست در مقابل اندیشه و تفکر حضرت امام (س) است.
وی در پایان افزود: متاسفانه این جریان با اسم حضرت امام وارد می شوند و ریشه افکار واندیشه های حضرت امام را می زنند چون اگر با تابلوی خودشان وارد صحنه شوند که کسی از آنها قبول نمیکند و هیچ پایگاهی ندارد. مثل بسیاری از جریان ها که با تابلوی اسلام و اهل بیت وارد می شوند ودین را تخریب می کند؛ مانند انجمن حجتیه که با نام امام زمان وارد می شدند و نام ایشان و افکار و اندیشه های واقعی فلسفه انتظار و ظهور حضرت را مخدوش می کردند و انتظار فرج را در اذهان منحرف جلوه می دهند و به جای اینکه ما در عرصه سیاسی و اجتماعی تحرک داشته باشیم تبلیغ بی تحرکی و منتظر ماندن تا ظهور حضرت انجام می دادند که این امر با فلسفه مهدویت مغایرت جدی دارد. این تفکرات از یک سنخ هستند و به نظر من هر دو ،دیدگاه های انحرافی دارد که جامعه ما باید نسبت به آن هاحساسیت داشته باشد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.