دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) اظهار داشت: تمام برنامه های مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی باید حول محور وفاق و وحدت ملی و با این جهت گیری که همه ملت زیر چتر آرمان و هدف مکتب سیاسی امام خواهند بود، صورت گیرد.

سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری دبیر این ستاد، برخی مسئولین دفتر مقام معظم رهبری، سردار پاسدار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و نمایندگان مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش کمیته روابط عمومی و ستاد خبری بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س)، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در این نشست که برنامه های کمیته های فرهنگی، اجرایی ، امنیت و حمل ونقل ستاد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) بررسی و مصوب شد، گفت: مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (س) در چهارده خرداد باید نمایش اقتدار و وفاق ملی حول محور امام باشد و قطعا هم همین طور خواهد بود.

محمد علی انصاری با تاکید بر اینکه مراسم روز چهارده خرداد مراسم ملی، ممتاز و استثنایی و به تعبیر مقام معظم رهبری بی نظیر است، اظهار داشت: نیاز امروز نظام، کشور و مردم و خواسته همیشگی امام، اتحاد و وحدت میان ملت است.

وی افزود: در مراسم روز چهارده خرداد باید وفاق و اقتدار ملی را در عرصه ملی فرهنگی، سیاسی و جهانی به نمایش بگذاریم که این مهم تنها با محوریت قرار گرفتن راه و هدف و اندیشه والای امام و ولایت امکان پذیر خواهد بود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) اظهار داشت: تمام برنامه های مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س)باید حول محور وفاق و وحدت ملی و با این جهت گیری که همه ملت زیر چتر آرمان و هدف مکتب سیاسی امام خواهند بود، صورت گیرد.

انصاری با یاد آوری برخی مسائل سیاسی داخلی و خارجی، به بعضی تحلیل ها و پیش داوری ها در خصوص مراسم روز چهارده خرداد اشاره کرد و گفت: در روز چهارده خرداد هیچ اتفاق خاصی جز تاکید بر پیمودن راه واندیشه امام و پیروی از دستاوردهای بزرگ و والای امام و ولایت نخواهد افتاد .

وی همچنین تاکید کرد: باید فضایی مناسب برای حضور پرشمار خبرنگاران داخلی و خارجی جهت انعکاس وفاق ملی در مراسم روز چهارده خرداد فراهم شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) با اشاره به اینکه پیش بینی ها نشان می دهد بیش از دو میلیون نفر در مراسم روز چهارده خرداد در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گرد هم می آیند، اصافه کرد: تمام برنامه ریزی ها باید در شان امام و در جهت حرمت و خدمتگذاری به مردم صورت بگیرد.

وی گفت: با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارت خانه ها و دستگاه های مختلف مشکلی برای اجرای برنامه وجود ندارد، اما تاکید و اصرار ما بخاطر اهمیتی است که به این مراسم تا کنون داده شده است.

انصاری در ادامه نشست، توصیه ها و رهنمودهایی در خصوص امور فرهنگی، امنیتی، اجرایی و نحوه انتقال زائران از سراسر کشور به حرم مطهر و شهروندان تهرانی از طریق حمل و نقل شهری و همچنین حل و فصل مسائل ترافیک، بهداشت، آبرسانی، ایستگاه های خدماتی و صلواتی، نحوه و مکان استقرار و حضور زائران و شرکت کنندگان در مراسم سالگرد بیان کرد.

در این جلسه رؤسای کمیته های فرهنگی و جوانان و دانشجویان ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) نیز گزارشی از برنامه های این دو کمیته در ایام بیست و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ارائه کردند.

در ادامه جلسه سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج که مسئولیت هماهنگی اعزام زائران حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) از شهرستان ها را بر عهده دارد، گزارشی از آمادگی و برنامه های حضور میلیونی علاقمندان به امام راحل در مراسم روز چهارده خرداد ارائه کرد.

در این جلسه که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی نیز گزارشی از اقدامات امنیتی و حفاظتی ستاد برگزاری بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) ارائه کرد.

همچنین مهندس باقری نماینده وی‍‍‍‍‍‍ژه وزیر کشور، حجت الاسلام و المسلمین شیرمردی مسئول ستاد نماز جمعه تهران، مسئولان و نمایندگان ویژه وزارت اطلاعات، وزارت کشور، نیروی انتظامی، سپاه ولی امر، راهنمایی و رانندگی در خصوص مسائل امنیتی و حمل و نقل و ترافیک و نمایندگان وزارتخانه های راه وترابری، بهداشت و درمان، شهرداری تهران، شرکت راه آهن شهری تهران، هلال احمر و سازمان بهشت زهرا(س) در خصوص مسائل اجرایی، برنامه ها و پیشنهاد های خود را ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.