سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات بی‌اساس و اتهامات واهی مطرح شده از سوی برخی شرکت‌کنندگان در اجلاس منامه (بحرین) را بی‌ارزش خواند و گفت: کشورهای مولد تروریسم و افراطی‌گری نمی‌توانند با فرافکنی، مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

به گزارش جماران، سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: کشورهایی که خود مولّد و مروّج تروریسم و افراط گرایی بوده و با زیر پا گذاشتن اصل حسن همجواری، در امور داخلی دیگران مداخله نموده و امنیت منطقه را به واسطه جلب نیروهای بیگانه تضعیف کرده اند، نمی توانند با فرافکنی مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

موسوی خاطر نشان ساخت: تجاوز نظامی به یمن به رهبری عربستان سعودی و به خاک و خون کشیدن دهها هزار نفر از زنان و کودکان بی گناه و نابود کردن همه زیرساخت های آن کشور و توسل به رفتارهای استعماری در تلاش برای سرنگونی حکومت های مشروع و روی کار آوردن رژیم های تحت حمایت از حافظه تاریخی افکار عمومی منطقه و جهان پاک نخواهد شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان این کشورها را به کنار گذاشتن توهّم و پذیرش واقعیت ها و گفتگو و همکاری جمعی برای تامین ثبات، امنیت و پیشرفت منطقه فراخواند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.