پیروزی دوم «شکست اجماع بین المللی علیه ایران» بود. ما و اروپایی ها معتقدیم این اجماع بعد از این دیگر علیه ایران برقرار نمی شود. اروپا فهمیده است که در این قضیه از جانب آمریکا متضرر شد.

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است، پذیرش قدرت هسته ای ایران و شکست اجماع بین المللی علیه کشورمان دو دستاورد برجام بوده است.

محسن رفیقدوست در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در پاسخ به سوالی در خصوص آثار اجرایی شدن برجام با بیان اینکه اصل برجام دو موفقیت غیر قابل انکار دارد، اظهار داشت: موفقیت اول «پذیرفته شدن ایران به عنوان یک قدرت هسته ای غیر نظامی» است؛ غربی ها قبلا این قدرت را قبول نداشتند و برای گرفتن آن از ایران، صف آرایی کرده بودند.

وی افزود: پیروزی دوم «شکست اجماع بین المللی علیه ایران» بود. ما و اروپایی ها معتقدیم این اجماع بعد از این دیگر علیه ایران برقرار نمی شود. اروپا فهمیده است که در این قضیه از جانب آمریکا متضرر شد.

رئیس اسبق بنیاد مستضعفان تصریح کرد: در اجرای برجام همان نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند باید رعایت شود که ساز و کار آن هم در شورایعالی امنیت ملی با نظارت رهبری معین شده است. لذا اگر کسی بخواهد تندتر از رهبری برود در ضلالت رفته است؛ اگر کسی هم بخواهد کندتر از ایشان برود از قافله عقب مانده است.

رفیقدوست گفت: با داشتن چنین رهبر فرزانه، سیاستمدار، فقیه و شجاعی کسی نباید فکر کند با اجرای برجام در چارچوب ضوابط رهبری چیزی کم می آوریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد آثار اقتصادی تحریم، با بیان اینکه در این زمینه با دولت هم عقیده نیستم، یادآور شد: برجام در اقتصاد ما اثر دارد، اما اینگونه نیست که همه مشکلات ما را حل کند. اقتصاد ما که ریشه در سی و شش سال اقتصاد دولتی به ارث رسیده از اقتصاد فاسد 50 سال طاغوت دارد، باید به دست مردم داده شود و دولت صرفا باید برنامه ریز، نظارت کننده و کنترل کننده باشد.

رئیس اسبق بنیاد مستضعفان تأکید کرد: دولت نباید مجری اقتصاد باشد و اینگونه نباید باشد که وقتی می خواهند خصوصی سازی کنند «خصولتی سازی» کنند. لذا ا در بخش های مختلف، باید تولید آزاد باشد و دولت قانون داشته باشد، نه کارمند؛ تعیین کننده تکلیف مردم کارمندان ادارات نباشند بلکه قانون مکتوب باشد. البته برجام هم بی اثر نیست و 20 تا 25 درصد در اقتصاد اثر دارد. ولی توده مردم اصلا نمی دانند برجام چیست و با ارز و.. کاری ندارند.

رفیقدوست در مورد اثر رفع تحریم ها در حذف دلال ها و واسطه ها، گفت: اجرای برجام در بخش هایی که اکنون تحریم هستیم صد درد صد فایده دارد زیرا کالاهای واسطه ای را تاکنون باید از واسطه ها با قیمت گران می خریدیم.

وزیر اسبق سپاه در پاسخ به سوال دیگری در مورد اثر برجام در رشد صنایع دفاعی کشور، گفت: برجام هیچ اثر مثبت یا منفی در پیشرفت صنایع دفاعی ما ندارد و خوشبختانه از زمانی که فهمیدیم دنیا با ما قهر است این صنایع به دست دانشمندان خودمان توسعه داده می شود و امروز می توانیم دانش توانایی تولید تسلیحات نظامی را بفروشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بداخلاقی های سیاسی در کشور گفت: همه ما، چه اصلاح طلب چه اصولگرا، باید تبعیت از رهبری را اصل بدانیم، زیرا رهبری معتدل است.

وی در این زمینه به ذکر خاطره ای پرداخت و یادآور شد: وقتی کار دولت آقای خاتمی پایان یافت، به آقای فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان زنگ گفته شد آقای جهانگیری، زنگنه، عباس آخوندی، عارف و.. را به بنیاد ببرید و در آنجا به آنها کار بدهید زیرا آدم های به درد بخوری هستند. این نشان می دهد اصلاح طلب ولایتی با اصولگرای ولایتی تفاوتی ندارد. لذا همه باید از رهبری تبعیت کنیم و مفسر نباشیم؛ بلکه مطیع باشیم.

رفیقدوست در پاسخ به سوال دیگری در مورد مسأله نفوذ نیز گفت: انقلاب ما پدیده ای است که برای دنیای اسکتبار هیچ زمانی قابل پذیرش نیست و اگر فکر کنیم صد یا دویست سال دیگر سیاست های انقلاب ایران با سیاست های امپریالیستی آمریکا به توافق برسند اشتباه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.