به گزارش ایرنا، محمدرضا مظلومی روز دوشنبه در مجمع عمومی هیات نابینایان و کم بینایان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان، افزود : 23 ورزشکار در رشته دو و میدانی، 2 ورزشکار شناگر و یک دوچرخه سوار و هفت جودوکار و در رشته شطرنج 12 ورزشکار به این مسابقات آسیایی اعزام می شوند.
به گفته وی همچنین دو تیم رشته فوتبال آقایان و بانوان در این مسابقات‌ حضور دارند.
وی تصریح کرد : با همکاری کمیته پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و روشندلان در دهه فجر جشنواره ای با حضور 6 هزار ورزشکار در قالب مسابقات انجام می شود.
مظلومی خاطرنشان کرد : سهم ورزشکاران نابینا و کم بینا در این مسابقات 2 هزار نفر خواهد بود.
رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور ادامه داد : حضور ورزشکاران نابینا و کم بینایان سمنانی در مسابقات دهه فجر امسال، جایگاه استان را ارتقا می دهد.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، اضافه کرد : با توجه به برهه زمانی کنونی، تعامل و همکاری مسوولان و مردم برای رفع مشکلات ورزشی روشندلان اهمیت دارد.
وی به جایگاه مطلوب استان سمنان در ادوار مختلف اشاره و بیان کرد : همکاری افراد مجمع هیات‌ نابینایان و کم بینایان باعث اعتلای جایگاه این ورزش در استان و کشور می شود.
مظلومی اضافه کرد : برگزاری کلاس های آموزشی مربیان و توجه به ورزش جوانان روشندل در استان سمنان جدی گرفته شود.
رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور بیان داشت : بودجه سال جاری این فدراسیون 30 میلیارد ریال است و با همکاری سازمان ها مانند بهزیستی می توان این میزان را افزایش داد.
به تاکید مظلومی مسوولان هیات سعی کنند از و نهادها برای پیشبرد اهداف، حامی مالی جذب کنند.
بازی های آسیایی 2018 از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه امسال به میزبانی شهر جاکارتای اندونزی برگزار می شود. تیم ایران با حضور 220 ورزشکار و در 13 رشته در مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی شرکت می کند.
مدیرکل ورزش و جوانان سمنان در این جلسه گفت : شناسایی و بانک اطلاعاتی جامع نابینایان و کم بینایان این استان برای برنامه ریزی در خصوص بودجه ضروری است.
فتاحی به ظرفیت و قابلیت های ورزشی این استان اشاره و اضافه کرد : با توجه به میزبانی های عدیده و مطلوب مسابقات کشوری در استان، می توان با برگزاری مسابقات مختلف ورزش های نابینایان و کم بینایان، جامعه را با توانمندی های روشندلان با وجود برخی محدودیت ها آشنا کرد.
وی با بیان این که اعتبار هیات‌ نابینایان و کم بینایان در سال گذشته، 180 میلیون ریال بود، گفت : از ابتدای سال تاکنون 40 میلیون ریال اعتبار به این هیات تخصیص یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد : با وجود محدودیت اعتبارات نسبت به سال گذشته با اتخاذ تدابیر به سمت عملیاتی شدن اهداف و کاهش مشکلات ورزشی روشندلان پیش خواهد رفت.
به گفته وی رفع کمبود فضای ورزشی، برگزاری کلاس های مربیگری و افزایش تجهیزات و امکانات ورزشی از جمله اقدامات در راستای رفع مشکلات روشندلان استان می باشد که با برنامه ریزی مدون باید این چالش ها برطرف شود.
فتاحی ورزش را عاملی برای افزایش شادابی در روشندلان و در نهایت زمینه کسب استقلال نسبی آنان ذکر و اضافه کرد : ارتباط سازنده مسوولان با خانواده روشندلان اقدامی مثبت در جهت ترغیب آن ها برای حضور این قشر در جامعه است.
وی ورزش را پل ارتباطی بین افراد و جامعه در جهت کسب سلامت جسمی و روحی موثر دانست.
به گزارش ایرنا، مجمع هیات نابینایان و کم بینایان سمنان امروز با حضور رییس‌ هیات‌ نابینایان و کم بینایان فدراسیون جمهوری اسلامی و شماری از مسوولان ورزشی در سالن جلسات، اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.
استان سمنان بیش از 37 هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف و هیات نابینایان و کم بینایان سمنان 45 ورزشکار سازمان‌ یافته دارد و با برنامه هدفمند سعی دارد تعداد افراد سازمان‌ یافته را افزایش دهد.
9891/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.