سید حسن میرعماد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان در سال زراعی جاری خربزه کشت شد که با هماهنگی انجام شده این محصول به 6 کشور اروپایی و کشورهای عراق، کویت ، افغانستان و آذربایجان، پاکستان و ارمنستان صادر می شود.
وی با بیان این که صادرات این محصول دست کم یکهزار و 700 تُن خواهد بود، اظهارداشت : با ارسال خربزه به کشورهای جهان، حدود چهار میلیارد دلار برای استان ارز آوری دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان ادامه داد : 9 رقم خربزه در سمنان تولید می شود که پیش‌ بینی برداشت 150 هزار تن در سال زراعی جاری دور از انتظار نیست.
میرعماد تصریح کرد : با کاهش سطح زیر کشت خربزه به میزان 2 هزار و 500 هکتار به نسبت سال گذشته شاهد تولید مطلوب تولید این محصول بودیم.
وی اضافه کرد : متوسط کشت خربزه در هر هکتار 25 تن است که این میزان در برخی شهرها به 40 تن در هکتار می‌رسد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان این که گرمسار بیشترین سهم در تولید خربزه استان را دارد، افزود : در یکهزار و 500 هکتار از اراضی گرمسار خربزه کشت می شود که این میزان 30 درصد کل اراضی زیر کشت خربزه سمنان است.
میرعماد بیان داشت : از اوایل ماه تیر تا اواسط مرداد فصل برداشت خربزه است و پیش ‌بینی می‌شود بتوانیم امسال شاهد افزایش بهره وی تولید خربزه در استان باشیم.
به گزارش ایرنا، تولیدات محصولات گلخانه ای در استان 15 هزار و 29 تن است که با توجه به کویری بودن و کمبود منابع آبی، توجه به تولیدات گلخانه ای یکی از راه های برون رفت از مشکلات کنونی این بخش است.
زمین های کشاورزی سمنان 198 هزار هکتار و تعداد بهره برداران این بخش 45 هزار نفر است، میزان تولیدات کشاورزی استان در مجموع بیش از یک میلیون و 660 هزار تن است که شامل 331 هزار تن تولیدات باغی و 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.