علی سماکوش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : دشمنان نظام اسلامی نشان داده اند در برهه های حساس، از ابزار جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی استفاده می کنند که در سال های اخیر این جنگ روانی در حوزه اقتصاد بوده است.
وی حفظ اتحاد داخلی را مهمترین راه مقابله با این رویکرد دشمنان دانست و تاکید کرد : یگانگی در رفتار بخش های مختلف کشور از مسوولان تا مردم باید در مباحث مختلف متبلور باشد تا دشمن به اهداف خود نرسد.
وی وجود دوگانگی رفتار مدیران به ویژه در بخش اجرایی را از آسیب های نظام اجرایی کشور برشمرد و افزود : جامعه باید ببینید هر حرف و قولی به عمل تبدیل می شود تا دلسردی در بین مردم ایجاد نشود.
استاد رشته علوم سیاسی دانشگاه های سمنان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر کنارگذاشتن هرگونه اختلاف داخلی در بین مسوولان، بیان کرد : مسوولان عامل به توصیه رهبری باشند و عزم همگانی برای تقویت وحدت داخلی پیشه کنند.
وی یادآور شد : نباید اجازه داد مباحث داخلی به ابزاری برای بهره برداری سیاسی دشمنان نظام اسلامی تبدیل شود.
سماکوش با تاکید بر این که شفافیت بهترین راهکار مقابله با هر گونه فساد است، تصریح کرد : قوانین باید آن چنان شفاف باشد که جای هیچ گونه سوء استفاده در روند اجرایی برای کسی وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به این که برخی در داخل برای سود اقتصادی از فضای ایجادشده سوء استفاده می کنند، ادامه داد : از سوی دیگر، القای ناامیدی، ترفند اصلی دشمن در قلب ناملایمات داخلی است که هدف دشمن از آن تلاش برای ایجاد هراس در مردم نسبت به آینده کشور است.
وی بر اطلاع رسانی و شفاف سازی روند اجرای قانون از سوی دولت برای مردم تاکید و خاطرنشان کرد : مردم در هیچ دوره ای نباید احساس کنند بین آن ها و دولت فاصله وجود دارد زیرا این برداشت موج ناامیدی و دلسردی را در بین اقشار مردم ایجاد می کند.
استاد رشته علوم سیاسی دانشگاه های سمنان بیان داشت : بخش اجرایی و قانونگذاری کشور باید تا جای ممکن از افکار عمومی بهره بگیرد و افکار عمومی باید در تصمیم گیری های کشور دخیل باشد.
به گفته صاحب نظران، دشمنان نظام اسلامی به ویژه امریکا با خروج از برجام، ایجاد جنگ روانی به ویژه در بازار و مسایل اقتصادی را زمینه‌سازی کرده اند، در این جنگ روانی، القای عداوت از جمله اقدامات دشمن علیه جمهوری اسلامی است که باید برای مقابله با دسیسه بدخواهان نظام، از دامن زدن به مسایل اختلافی پرهیز کرد.
در روزهای اخیر چهره های برجسته عضو طیف های رقیب دولت تدبیر و امید، با هدف مقابله با نیرنگ دشمنان و با پیروی از فرمایش رهبر انقلاب، پیام همدلی و وحدت سردادند و امید را مهمترین لازمه کنونی جامعه ذکر کردند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.