به گزارش ایرنا، در این رقابتهای کشوری 162 کماندار زن و مرد در 2 رشته ریکرو و کامپوند در روزهای چهارم و پنجم مرداد با یکدیگر رقابت می کنند.
کماندارانی از استان های اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، تهران، چهار محال و بختیاری، قزوین، کرمان، گلستان، سیستان و بلوچستان، همدان، یزد، مازندران، گیلان، قم، خوزستان، زنجان، بوشهر و جزیره کیش در این رقابتها حضور دارند.
رئیس هیات تیراندازی استان سمنان به ایرنا گفت : این مسابقات در بخش ریکرو در مسافت 70 متر امروز پنجشنبه در هر 2 بخش بانوان و آقایان و در بخش کامپوند در مسافت 50 متر فردا جمعه پیش بینی شده است.
حسین عرب با اشاره به حضور پنج تیرانداز از استان سمنان در این مسابقات، خاطرنشان کرد: در بخش آقایان چهار نفر در رشته ریکرو و یک خانم در بخش کامپاند در مسابقات رده بندی رقابت می کنند.
کمان ریکرو یا چهارخم شبیه کمان های سنتی است و از سه قسمت اصلی قبضه، بازو و زه تشکیل شده، در این کمان از دستگاه نشانه روی بدون عدسی و لنز استفاده می شود، کمان کامپوند یا ترکیبی شامل سه یا چهار تکه زه و قرقره است که قدرت پرتاب بیشتری دارد و ورزشکار این رشته نیز باید از آمادگی جسمانی بیشتری برخوردار باشد.
استان سمنان بیش از 33 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که از این تعداد دست کم 250 ورزشکار در رشته های تیراندازی فعالیت دارند، این استان در سال های اخیر از قطب های پرورش ورزشکار در این رشته شده است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.