در این مطلب آمده است: مائده نوجوان 17 ساله‌ ای است که در خانه‌اش می ‌رقصید و ویدئوی رقص‌ هایش را در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کرد، رقص‌های این دختر نوجوان اما چندان ادامه دار نشد؛ پلیس او را شناسایی و دستگیر کرد، صفحاتش را بست و صدا و سیما هم بیکار ننشست و با دوربین سراغش رفت و فیلمی از اعترافاتش را گرفت و منتشر کرد – دخترک که البته در تصویر تلویزیون صورتش معلوم نبود- با بغض و ترس می‌گفت که از جایی خط نگرفته و فقط می‌خواسته جلب توجه کند.این که یک دختر نوجوان که نه دزدی کرده، نه مرتکب قتل شده – نه کلاهبرداری می‌کرده – نه مرتکب پولشویی یا اقدامات تروریستی شده و تنها جرمش رقصیدن بوده را بگیرند و صدا و سیمای کشور نیز تصویر و صدای گریان او را روی آنتن رسانه ملی بفرستد تا درس عبرتی باشد برای مردم که نرقصند و اگر هم رقصیدند فیلمش را منتشر نکنند حتماً سابقه خوبی برای تاریخ معاصر ایران نخواهد بود.
البته کسی با رقص زن و انتشار فیلم رقص در جمهوری اسلامی موافق نیست و هرگز آن را تأیید نمی‌کند.این کار در جمهوری اسلامی ممنوع است و مائده و دیگران نیز باید به عنوان شهروندان این آب و خاک، به قوانین و مقررات آن پایبند باشند، حتی اگر آنها را قبول نداشته باشند؛ اما آیا تمام کسانی که قوانین و مقررات این کشور را نقض می‌کنند، به این سرعت و قاطعیت دستگیر می‌شوند و جلوی دوربین‌های تلویزیون، اشکشان را درمی‌آورند؟ چگونه است که در ماجرای صندوق‌های مالی و اعتباری غیر‌مجاز هزاران میلیارد تومان از پول و اندوخته‌های مردم توسط چند نفر رسماً و علناً بالا کشیده می‌شود. خانواده‌های زیادی به خاک سیاه می‌نشینند، کار به اعتراضات خیابانی و بزن و بگیر می‌کشد ولی حتی یک نفر از مدیران این صندوق‌ها را به تلویزیون نمی‌آورند و مانند آن دختر نوجوان اشکش را درنمی‌آورند که با این همه پول چه کرده‌ای؟ چگونه هیچ کس هنوز نمی‌داند کسانی که دکل‌های نفتی را دزدیده‌اند- چه کسانی هستند و پشت‌شان به که گرم است؟
چگونه من شهروند شب در تلویزیون اشک‌های مائده که در گرما گرم نوجوانی و بی‌تجربگی، رقصیده و در صفحه اش منتشر کرده را ببینم و صبح در روزنامه بخوانم که هزاران خودروی لوکس توسط برخی دولتی‌ها به طور غیر‌قانونی ثبت سفارش و وارد کشور شده است و این دو خبر را با هم مقایسه نکنم و نگویم چگونه دختر نوجوان را سکه یک پول می‌کنید ولی حتی از معرفی اسامی این دزدی‌های چند هزار میلیارد تومانی خودداری می‌کنید؟
چگونه عوامل قاچاق 15 الی 20 میلیارد دلاری در سال – زمین خوارانی که هزاران هکتار از اراضی ملی را تصاحب کرده‌اند.از ما بهترانی که مجوز‌های خاص صادرات نفت گرفتند و معلوم نشد که پولش را چه کردند- دلال‌هایی که با ارز دولتی اختصاص یافته برای دارو- خودروهای لوکس وارد کردند، کسانی که با دستکاری در تعرفه قیر – موبایل و خودرو یک شبه هزاران میلیارد تومان به جیب زدند- آنان که با تأسیس شرکت‌های چند روزه قراردادهای میلیاردی با بخش‌های دولتی بستند و....معرفی و رسوا نشدند ولی چند دختر و پسر نوجوان و جوان که در برابر آن تبهکاران، بچه‌هایی بیش نیستند و کاری نکرده‌اند، سوژه برنامه تلویزیونی می‌شوند...
این همه مردم گفتند که غارتگران بیت المال را بگیرید و معرفی‌شان کنید، نتیجه‌اش این شد که چند دختر و پسر را به جرم رقص بگیرند و در تلویزیون به مردم نشان دهند؟ آیا شنیدن و درک صدای مردم این قدر سخت است که اغلب نادیده گرفته و گاهی تحریف می‌شود؟
اگر اسلام به خطر می‌افتد، اگر اخلاق جامعه فاسد می‌شود، اگر نظام تهدید می‌شود، اگر منافع ملی آسیب می‌بیند، اگر فقر در جامعه گسترش می‌یابد، اگر مردم امید و اعتمادشان را از دست می‌دهند، اگر دشمنان خارجی ما دندان طمع برای این آب و خاک تیز می‌کنند؛ ریشه اینها رقص فلان دختر نوجوان در صفحه اینستاگرامش نیست، علت اصلی اش این است که ما امور مهم و سرنوشت‌ساز را واگذاشته‌ایم و به جای پرداختن به موضوعات اصلی کشور و حل بحران‌هایی که موجودیتمان را تهدید می‌کنند دل‌خوش کرده‌ایم که چند نوجوان و جوان اینستاگرامی را دستگیر و در برابر مردم خردشان کنیم و....
پخش اعترافات تلویزیونی این دختر نوجوان موجی از اعتراض و ابراز انزجار را در جامعه و نخبگان ایجاد کرده و شماری از روحانیون نیز از منظر شرعی نفی و نقد کرده‌اند. برخی‌ها معتقدند این یک فضا سازی تازه برای بستن اینستاگرام است.هر چند می‌توان پرسید مگر تلگرام با فیلترینگ بسته شد که می‌خواهند سراغ این یکی بروند؟ صدا و سیما با این کار حال مردم را بد کرده است، چرا که جامعه ایران به وحدت و هم‌دلی نیاز دارد نه نفرت پراکنی. رفتارهای صدا و سیما مردم را پای تلویزیون‌های خارج از ایران می‌نشاند و آنان سبک زندگی دیگری را رواج می‌دهند، و تازه بسیاری از مردم و حتی فعالان عرصه خبر و رسانه از طریق شبکه‌های اجتماعی متوجه پخش شدن این مستند اعتراف‌های مائده از شبکه یک سیما شدند. مدیران صدا و سیما این سازمان را تبدیل به یک نهاد ناکارآمد نکنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.