به گزارش ایرنا، حشمت‌الله عسگری روز دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی تولید و اشتغال در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: رصد وضعیت بهره‌وری استان در بخش‌های مختلف امری ضروری است و باید موارد کلان و فعالیت‌های صورت گرفته و منابعی که صرف آن شده مشخص شود.
وی بیان کرد: نشست های کارگروه اقتصادی سمنان بسیار قابل اهمیت بوده و باید مشخص شود جهت‌گیری اقتصاد استان به کدام سمت و سو است و داشتن اطلاعات مشترک از ظرفیت‌های کلان امری ضروری است.
عسگری با تأکید بر این که یکی از وظایف محوری اعضای این کارگروه رصد انطباق برنامه‌های اقتصادی با طرح آمایش است، اضافه کرد: انطباق سیاست‌ها با برنامه‌های اجرایی با آمایش امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان ادامه داد: شناسایی وضعیت تولید کلان استان امری ضروری است و باید سهم سمنان در بحث تولید کلان رصد و با تحلیل درست وضعیت صنعت و کشاوری سنجیده و جایگاه در اقتصاد کشور مشخص شود.
وی تصریح کرد: در کارگروه اقتصادی باید مجموع منابعی که صرف بخش‌های مختلف شده شناسایی شده و باید روی تجهیز و تامین منابع مالی همفکری شود و باید بدانیم به چه منبعی برای کجا نیاز داریم.
عسگری با تأکید بر این که در بخش تعاون و تعاونی‌ها عملکرد موفقی در سطح کشور نداشتیم، اظهارداشت: این امر نباید مانع فعالیت‌ها شود بلکه باید آسیب‌شناسی و موانع رفع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با تأکید بر این که مشخص شدن نرخ انباشت سرمایه گذاری در سال‌های اخیر در استان امری ضروری است، ادامه داد: در بخش صنعت باید وضعیت واحدها مشخص شود و تعیین شود چند درصد صنایع عمر مفید خود را سپری کرده‌اند.
وی ادامه داد: سرعت دسترسی ما به فناوری در استان در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
این مسوول استانداری سمنان به لزوم شفاف شدن سیمای انرژی استان اشاره و اضافه کرد: در بحث واگذاری ‌ها باید میزان ظرفیت‌های که صرف این امور شده مشخص و موافقت‌نامه‌های اصولی که صادر شده تعیین تکلیف شوند.
او با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف منابع آبی که برای کاربری تخصیص داده شده است، تصریح کرد: منابع و زمین‌های تخصیص داده شده به بخش صنعت و کشاورزی باید تعیین تکلیف شود.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.