آیت الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه افزود : اقتصاد کشور با اتحاد مسوولان و توجه به کالاهای تولید داخل رونق می یابد.
وی اظهارداشت: اگر اقتصاد به منابع داخلی معطوف باشد جریان سازی های بین المللی نمی تواند کشور ایران را تضعیف کند و مدیران ارشد در افزایش اشتغال فعالیت مستمری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه با تلاش های بی وقفه دولت و سایر قوا میسر است و نهادهای اجرایی با ارائه گزارش، مهمترین اقدامات در این بخش را برای افزایش نشاط اجتماعی برای مردم بازگو کنند.
امام جمعه سمنان اضافه کرد : قاچاق کالا می تواند، زمینه بیکاری جوانان کشور را فراهم کند و دولت با برنامه قانونی از افزایش این پدیده نامبارک جلوگیری کند.
شاهچراغی با اشاره به نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در افزایش اشتغال استان، ادامه داد : احیا صنایع کوچک و متوسط و رفع موانع پیش روی آنان می تواند به افزایش تولید و رونق اقتصادی در استان کمک کند.
وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مردم نیازمند هم افزایی و همکاری مسوولان است و سمنان دارای ظرفیت های بسیار مناسبی در کاهش آمار بیکاری در منطقه است اما از کم آبی رنج می برد.
امام جمعه سمنان با تاکید بر این که تحقق شعار امسال تا پایان سال باید عملیاتی شود، گفت : رضایت مردم برای رفع مشکلات مهمترین جهاد برای پیشرفت و سربلندی کشور است.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان فعالیت دارند که از این تعداد حدود 600 واحد به دلایل مشکلات متعدد غیرفعال است و بقیه واحدها با متوسط بهره وری متوسط 60 درصد کار می کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.