** 107هزار راس دام سنگین در استان سمنان
به گزارش ایرنا، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 107 هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد که ظرفیت خوبی برای تولید گوشت و لبنیات محسوب می‌شوند.
مصطفی شاه‌حسینی بیان‌کرد: در زمان حاضر تولید گوشت قرمز استان حدود 30 هزار تن برآورد می‌شود که نقش‌آفرینی خوبی را در حوزه اشتغال شهری، روستایی و همچنین عشایر به خود اختصاص داده است.
وی بابیان این که یک‌میلیون و 600 هزار رأس دام سبک نیز در استان سمنان وجود دارد، افزود: 798 واحد دامداری صنعتی و 2 هزار و 841 دامداری سنتی وظیفه نگهداری از دام‌های سبک و سنگین استان را بر عهده‌دارند.

** ساخت 29 مدرسه در سمنان با مشارکت خیران
به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: 29 طرح خیر ساز شامل 207 کلاس درس با 41 هزار متر مربع فضای آموزشی در این استان در حال ساخت است.
سعید هژبری گفت: نیکوکاران مدرسه ساز برای اجرای این طرح ها 240 میلیارد ریال هزینه کرده اند .
وی با بیان این که متوسط مشارکت خیران مدرسه ساز در کشور 30 درصد است، از خیران سمنان بخاطر مشارکت بیش از 50 درصدی در امر مدرسه سازی قدردانی کرد.

** کنترل هرز آب در سطح 1150 هکتار در شاهرود
به گزارش ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: کنترل هرز آب سطح 1150 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان شاهرود انجام شد.
محمد رضا کشاورزیان افزود: در سال 1396 این عملیات در سطح 1150هکتار از اراضی بیابانی غزازان، دستجرد، طرود، بیارجمند این شهرستان انجام شد.
وی بیان کرد: این طرح‌هابا اعتبار 164 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اجرا شده است.

** 50 میلی متر میانگین بارش در مناطق کویری استان سمنان
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان میانگین سالانه بارش در مناطق کویری استان را 50 میلی‌متر ذکر کرد و گفت: 80 درصد از این میزان بارش نیز تبخیر می‌شود.
ایرج حیدریان با بیان این که یکی از دلایل کمبود منابع آبی استان سمنان طی سال‌های اخیر، نداشتن بارش‌های متناوب و کافی است، تاکید کرد: میانگین بارش در بخش‌هایی از استان که در حاشیه کویر واقع‌شده‌اند، 50 میلی‌متر در سال است که این در مقایسه آمار کشوری، رقمی بسیار ناچیز است از سوی دیگر 80 درصد بارش‌های استان نیز تبخیر می‌شوند و به طور صریح استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.
وی بابیان این که آمارها نشان می‌دهد که موسط بارش استان سمنان کمتر از 120 میلی‌متر در سال است، افزود: میانگین کشوری بارش‌ها در طول سال بین 220 تا 250 میلی‌متر است که اختلاف فاحشی با میزان بارش سالانه در استان دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هشت شهرستان دارد.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.