به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ستاد اقامه نماز استان به عنوان مبتکر این جشنواره سرود بعد از برگزاری چند دوره به صورت استانی، امسال به صورت ملی این جشنواره را برگزار می کند.
وی با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره ملی ترنم الهی روز چهارشنبه بیستم تیر97 در مجموعه فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد، یادآور شد: فراخوان این جشنواره از ابتدای بهمن 96 تا اردیبهشت 97 بود که با ثبت نام 217 گروه 110 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 16 اثر پذیرفته شد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان بیان کرد: اختتامیه اولین جشنواره ملی سرود ترنم الهی صبح جمعه در مجموعه فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد با حضور 250 نفر از گروه های مختلف سرود برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در مدت سه روز برگزاری این جشنواره سه گروه از استان سمنان، از هر کدام از استان‌های کرمان، هرمزگان، البرز و قم 2 گروه، و از استان های آذربایجان شرقی، فارس، تهران و خراسان رضوی هر کدام یک گروه حضور دارند.
شمس الدین با بیان این که در آیین اختتامیه این جشنواره سه گروه به عنوان برتر تقدیر می شوند، تصریح کرد: به ترتیب 40، 30 و 20 میلیون ریال به این گروههای برتر به همراه تندیس جشنواره اهدا می شود.
وی تاکید کرد: با هدف تقویت محتوایی و عملکرد گروه های سرود و به منظور ترغیب فعالان گروه های سرود برای تقویت این حوزه، از آهنگساز، تک‌خوان و رهبر برتر گروه های شرکت کننده نیز تقدیر می شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با اشاره به ارایه 2 سرود از هر گروه با موضوع نماز و انتظار، خاطرنشان کرد: فعالیت ستاد اقامه نماز در رشته سرود به نوعی ورود این ستاد در حوزه به کارگیری ابزار هنر برای ترویج فرهنگ نماز و انتظار است.
سمنان از استان های برتر در به کارگیری نیم درصد از کل اعتبارات دستگاه های اجرایی برای امور فرهنگی به ویژه نماز است، در بیش از 90 درصد این نهادهای سمنان نمازجماعت برگزار می شود.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.