محسن احمدی، دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شاهرود، با تأکید بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و اصلاح رفتارهای ترافیکی، ابراز داشت: آموزش و فرهنگ سازی، اقدامات فیزیکی توسط شهرداری و اعمال قانون توسط پلیس راهور در کنار هم می توانند به تدریج در پیشبرد این هدف تأثیرگذار باشند.
وی با طرح این پرسش که چگونه می توان در میان انبوه تبلیغات استفاده از خودروهای لوکس، مردم را تشویق به دوچرخه سواری کرد؟ یادآور شد: در زمانی زندگی می کنیم که مردم علاقه دارند با خودروی شخصی حتی به صورت تک سرنشین به انجام کارهای خود در سطح شهر بپردازند و علاوه بر این، معابر شهری نیز برای استفاده از دوچرخه تعریف نشده و ایمنی لازم را ندارد.
احمدی با اشاره به رعایت نشدن حقوق عابرپیاده و دوچرخه سوار در سطح شهر، تصریح کرد: با این وجود تعدادی از خانواده ها علاقه مند به دوچرخه سواری بوده ولی با نگرانی در معابر رفت و آمد می کنند. به این ترتیب باید ابتدا با ایجاد مسیرایمن ویژه دوچرخه سواری و با هدف تفریح و تفرج، رویکرد مردم به این وسیله را افزایش داد.
وی از ایجاد پیست تفریحی دوچرخه سواری در اطراف مجموعه البرز شرقی خبر داد و گفت: در این مسیر با خط کشی و نصب علائم و با مبلمان و روشنایی مناسب، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در حال اجرا بوده و در حدفاصل میدان جمهوری تا میدان آزادی هم در کنار پیاده رو، مسیر ویژه دوچرخه تعریف می شود.
شهردار شاهرود در ادامه به اجرای بهسازی بستر رودخانه این شهر طی چندین مرحله اشاره کرد و افزود: در این مسیر نیز از هر طرف فضای سبز، پیست دوچرخه و مسیری سنگفرش برای عبور آب در نظر گرفته می شود.
احمدی پارک بانوان در حال احداث شاهرود را هم یکی از پارک های منحصر به فرد کشور خواند و گفت: این پارک در مراحل پایانی طراحی بوده و تا 2 ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی اضافه کرد: تخصصی کردن بوستان های سطح شهر در دستور کار شهرداری است و برای نمونه با کمک هنرمندان بومی، تندیس مشاهیر در یکی از بوستان های شاهرود نصب می شود.
احمدی همچنین با بیان اینکه ورود به هر مجموعه کاری و پذیرفتن مسوولیت نیازمند تدبیر و برنامه ریزی است، تأکید کرد: قرارگیری در یک سمت خاص باید با هدف به نتیجه رساندن و نه فقط پذیرفتن آن مسوولیت باشد. باید پیش از آغاز کار ظرفیت ها، ضرورت ها و الزامات شناسایی شده و برای انجام آن ها هدف گذاری صورت گیرد. علاوه بر این در جامعه امروز به دلیل فعالیت رسانه ها و مطالبه گری مردم، هر مسوولی باید به میزان بسیار زیادی به تکلیف های خود آگاه باشد.
وی درباره وضعیت تملک زمین های البرز شرقی نیز اقدام مدیران پیشین شهر را خیرخواهانه و با هدف کمک به توسعه شهر توصیف کرد و گفت: در زمان رویارویی با این موضوع، این گونه تلقی کردیم که اگر بخواهیم همان مسیر را طی کنیم شرایط سختی پیش روی ما خواهد بود چرا که با وجود حکم دادگاه مبنی بر تملک اراضی توسط شهرداری، اعتراضات کارکنان البرز شرقی و از دست رفتن برندی که سال ها برای این شهر منشأ افتخار بوده، سبب ایجاد تنشی اجتماعی می شد.
شهردار شاهرود ادامه داد: با برگزاری نشست های گوناگون در نهایت شهرداری و شورای شهر به این نتیجه رسیدند که در ازای مبلغ پرداخت شده زمین ها و تأسیسات مجموعه را تملک کرده و مابقی را در اختیار شرکت البرز شرقی قرار دهند.
احمدی با بیان اینکه حدود 40 درصد از این زمین ها به شهرداری تحویل داده شده، افزود: طرح جامع و تفصیلی این مجموعه در حال تهیه است تا با توجه به نیازهای شهر فضاهای گوناگون اقامتی، تفریحی، گردشگری ومسکونی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به بهسازی مجموعه ورزشی البرز شرقی توسط شهرداری، بیان کرد: ساختمان شهرداری هم در آینده پس از احداث ساختمان جدید به این محدوده انتقال می یابد.
شهر شاهرود با 150 هزار نفر جمعیت و 3500 هکتار مساحت در حاشیه شمالی دشت کویر و در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز با ارتفاعی معادل 1380 متر از سطح دریا در شمال شرقی استان سمنان واقع شده است .
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.