به گزارش ایرنا، مهدی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال 1396 تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در استان پنج هزار و 256 نفر بود که نسبت به سال قبل از آن 20 درصد افزایش یافت.
وی اظهارداشت: در 2 ماه ابتدایی 1396 تعداد مصدومان تصادفات رانندگی در استان 808 نفر بود که با 26 درصد افزایش در 2 ماه ابتدایی سال 1397 به یکهزار و 18 نفر رسید.
وی با اشاره به افزایش 36 درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی در 2 ماه اول سال 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل، خاطرنشان کرد: تعداد تلفات سوانح رانندگی در ماه های فروردین و اردیبهشت سال گذشته 44 بود که در همین دوره زمانی در سال 97 به 60 نفر افزایش یافت.
نوروزی بیان داشت: در سال 1396 کل جان باختگان تصافات رانندگی در استان سمنان 318 نفر بود که افزایش 18 درصدی نسبت به سال 96 با 256 نفر را نشان می دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی سمنان با اشاره به قرارگرفتن استان در جایگاه دوم کشور در شاخص مرگ با گاز مونو کسیدکربن به نسبت جمعیت، هشدار داد: گازگرفتگی و مرگ ناشی از این پدیده در استان در حال افزایش است.
نوروزی ادامه داد : استان سمنان در شاخص فوت ناشی از سوء مصرف موادمخدر به نسبت جمعیت رتبه پنجم کشور را دارد.
وی با اشاره به اینکه در شاخص مرگ و میر ناشی از حوادث کار سمنان در سال 96 رتبه چهارم کشور را داشت، گفت: مرگ ناشی از حوادث کار در استان سمنان در سال 96 نسبت به سال قبل از آن 16.7 درصد افزایش داشت.
مدیرکل پزشکی قانونی سمنان از افزایش 10 درصدی مراجعه به پزشکی قانونی این استان به خاطر همسرآزاری در سال 96 خبر داد و گفت: استان سمنان در شاخص همسرآزاری نسبت به جمعیت رتبه هفتم کشور را داراست.
وی با اشاره کاهش 30 درصدی کودک آزاری در سمنان در سال گذشته با وجود افزایش این شاخص در کشور، بیان کرد: در این شاخص سمنان استان دوازدهم کشور است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان به کاهش 28 درصدی خودکشی در این استان در سال 96 اشاره و اضافه کرد: بیشتر خودکشی ها از نوع حلقه‌آویزی بوده و سمنان استان سی ام کشور در این شاخص است.
به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان، مرگ و میر ناشی از مسمومیت دارویی در سال 96 در استان 43 درصد کاهش یافت.
نوروزی افزود: در سال 96 تعداد چهار هزار و 337 نفر به خاطر نزاع به پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند که نسبت به چهار هزار و 211 نفر در سال 95 افزایش سه درصدی داشت.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: در سال گذشته 61 مورد به خاطر شکایت در پرونده قصور پزشکی به این اداره کل ارجاع شدند که 50 درصد از این موارد به تعداد 29 مورد محکوم شدند که بیشتر در حوزه تخصص زنان و زایمان و جراحان عمومی بودند.
پزشکی قانونی استان سمنان با وجود توسعه زیرساختی در برخی بخش ها مانند آزمایشگاه های تخصصی، 70 درصد پست های سازمانی فاقد نیروی انسانی دارد و با 30 درصد ظرفیت در حال ارایه خدمت است.
تکمیل کادر نیروی انسانی، تکمیل برخی طرحهای عمرانی مانند ساختمان پزشکی قانونی شاهرود و سالن تشریح برخی شهرستانها، مهمترین نیاز پزشکی قانونی استان سمنان است.
در سال 1396 تعداد 210 نشست کمیسیون پزشکی در پزشکی قانونی سمنان برگزار شد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.