محمد مهدی احمدی پنجشنبه در حاشیه همایش 'میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان' در گفت و گو با ایرنا، برگزاری این همایش را گامی مثبت برای معرفی اندیشمندان ایرانی دانست و افزود: عرفان اسلامی دارای هویتی قوی بوده و عارفان سخن خود را با اشاره اعلام می کنند که در آن مطالب بسیاری نهفته است.
وی با بیان این که لازم است عارفان اصیل را به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی کرد، تاکید کرد: با شناخت مردم نسبت به عارفانی که پشتوانه اهل بیتی دارند، اگر عرفانی کاذب و یا حرکتی که با عنوان عرفان اما با ماهیتی غیر عرفانی آغاز شود، نمی تواند به جایگاهی دست یابد.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سیاست این وزارتخانه نسبت به برگزاری همایش هایی برای معرفی عارفان ایرانی ، یادآور شد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که شخصیت های فرهنگی و علمی ما مصادره نشود که متاسفانه بسیاری از کشورهایی که خود پیشینه هویتی و فرهنگی قوی ندارند، سعی کردند شخصیت های ما را منسوب به خود کنند.
احمدی اضافه کرد: یکی از وظایف انجمن مفاخر که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کند این است که شخصیت های علمی، دینی، فرهنگی و عرفانی تاثیرگذار را شناسایی کرده و برای آن ها همایش برگزار کرده و مقاله ارایه دهد برای اینکه به نسل جدید معرفی شوند.
وی ادامه داد: نسل جدید برای سبک زندگی خویش نیاز به الگو دارد و اگر پیشکسوتان و مفاخر خود را در همه حوزه ها از جمله عرفان شناسایی کند می تواند از آن ها الگو بگیرد.
همایش 'میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان' روز پنجشنبه با حضور اندیشمندان ، هنرمندان و جمعی از علاقمندان در هتلی در بسطام برگزار شد.
7359/7358
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.