به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم دوشنبه شب در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد امام علی (ع) مهدیشهر افزود: اندیشه امام راحل به قدری قدرتمند بود که اندیشمندان پشت پرده استکبار جهانی را به زحمت انداخت و نقشه آنان را نقش بر آب کرد.
وی با اشاره به هوشمندی سیاسی امام خمینی(ره) اظهارداشت: الگوی امام در جوانی شخصیت هایی مانند مدرس و آیت الله کاشانی بود و از جوانی نشانه های برجستگی اندیشه های امام راحل بر همه مشخص بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بروز درایت و هوش سیاسی امام خمینی(ره) در مخالفت با طرح هایی مانند کاپیتولاسیون در زمان پهلوی، بیان کرد: امام راحل با هوشمندی فراتر از فقیه‌های همدوره خود طرح های مورد تصویب در دوران پهلوی را زیر نظر داشت و جامعه را از آنها آگاه می کرد.
مصباحی مقدم با بیان این که امام راحل شخصیتی خودساخته داشت که در بندگی خداوند به دست آمده بود، تاکید کرد: امام خمینی(ره) سیاستمداری در اوج سیاست و فقیهی در اوج مقام فقهی در دوران خود بود.
وی ادامه داد: آموزه های آزادیخواهانه امام راحل از قیام 15 خرداد 1342 در مبارزان ظهور کرد و افرادی که آن زمان در گهواره بودند نیز پس از حضور در انقلاب، در دوران دفاع نقدس با دست خالی مدیریت گردانهای جنگی را بر عهده گرفتند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حماسه آفرینان جنگ تحمیلی درس آموخته مکتب خمینی کبیر بودند که با جان خود با خدا معامله کردند، گفت: نسل جوان امروز باید با شناخت دقیق امام در تداوم مسیر استکبارستیزی حرکت کند و از شخصیت الهی الگوپذیر باشد.
وی تاکید کرد: در ادامه مسیر جمهوری اسلامی، بر اساس آموخته های امام راحل هیچ هراسی از برنامه های استکبارجهانی در هیچ زمینه ای وجود ندارد و رمز ادامه ایستادگی ملتهای منطقه در برابر ظلم نیز آموزه های امام خمینی(ره) است.
مصباحی مقدم به رهبری 29 ساله مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوران نیز جمهوری اسلامی از یکسو با درایت رهبری و از سویی با همدلی مردم ادامه حیات یافته است.
وی به هزینه هفت میلیارد دلاری آمریکا در چند سال اخیر در عراق اشاره و اضافه کرد: با این وجود، ملت عراق در خدمت آمریکا نیست و خود را متحد ایران می داند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که امنیت سوریه و لبنان به امنیت ایران در شرایط کنون گره خورده است، بیان کرد: در تمام مسایل داخلی و خارجی رهبری بر اساس آرمانهای امام خمینی(ره) ادامه دهنده انقلاب است.
امروز 2 هزار و 500 نفر زائر به سوی مرقد حرم مطهر امام راحل اعزام شدند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.