به گزارش ایرنا، بخش صنعتی مولدترین بخش اقتصادی کشور است که در کنار ایجاد ارزش افزوده، منبع اصلی ایجاد اشتغال به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است.
صادرات کار واحدهای تولیدی است که به حدی از فناوری و مطلوبیت کالای تولیدی رسیده اند که به توان معرفی و فروش کالا به خریداران خارج از کشور دست یافته و نیازمند توجه ویژه در مراحل مختلف دارند.
به گفته کارشناسان، کمک به تامین مالی سرمایه، هزینه های حمل و نقل، پیچیدگی های روند دریافت تسهیلات حمایتی صادراتی، عملکرد جزیره ای نظام اداری و ساختار اجرایی، غفلت در استفاده از روابط حسنه بین المللی به سود صادرات و توسعه کشور، هزینه های بالای بندر برای برخی کالاهای صادراتی معدنی، نیاز به ایجاد راهبرد در برخی وزارتخانه‌ها مانند خارجه و صنعت و اقتصاد به سود صادرات، برخی ملاحظات ویژه حزه صادرات است که از زبان صادرکنندگان برتر و دست اندرکار این بخش مطرح است.
مدیرکل گمرک استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به صادرات 15 هزار و 990 تن کالا از گمرگ در این مدت اشاره کرد و گفت : این میزان صادرات 10 میلیون و 225 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
وی ارزش کالای صادراتی گمرگ در فروردین 96 را هفت میلیون و 476 هزار دلار اعلام کرد.
علی سعدالدین متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی را 640 دلار اعلام کرد و افزو : پودر لباسشویی، هیدروکربن سبک و سنگین ، شمش سرب، فروسیلیسم، کاشی، مخزن های کروی فولادی، کولر آبی ، قاشق و چنگال یکبار مصرف، اسید سولفونیک، مایع ظرفشویی، سیمان، لوله، سنگ سلستین، عایق رطوبتی، کرک بز، رنگ شیلنگ، کابل مسی، مرغ منجمد، رنگ اتومبیل، نمک، آبگرم کن وآبسردکن، شیرآلات بهداشتی از جمله کالاهای صادراتی استان بود.
وی ادامه داد : این کالاها به 12 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، هنگ کنگ، کره، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، امارات صادر شد.
مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان این که در این مدت 794 تن کالا به ارزش یک میلیون و 544 هزار از این گمرک ترخیص شد، تصریح کرد : عمده کالاهای وارداتی به گمرک سمنان شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن ها ، مواد اولیه کارخانه ها شامل اجزا و قطعات انباره های برقی، پنبه شانه نزده حلاجی نشده، قطعات منفصله برای تولید اتوبوس و مینی بوس، فیلترهای تصفیه دود اگزوز خودرو، الیاف سنتتیک، ماشین آلات و دستگاه ها برای قنادی ، تنورهای شیرینی پزی، سیل ویال پنی سیلین، مفتول فولادی، نوار فلزی بوده است.
سعدالدین تصریح کرد : کالاهای وارداتی از 9 کشور جهان از جمله کشورهای ترکیه، ازبکستان، چین، امارات، تونس، مجارستان، فرانسه، جمهوری کره و آلمان بوده است.
مدیرکل گمرک سمنان، در آمد گمرک استان در این مدت را با احتساب ضمانت‌ نامه‌ها 29 میلیارد و 244 میلیون ریال ذکر و اضافه کرد: درآمد گمرک استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 450 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد : همچنین در این مدت یک مورد پرونده قاچاق در این اداره کل کشف که ارزش آن 164 میلیارد ریال بوده است.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.