به گزارش ایرنا، سید شهاب‌الدین چاوشی روز شنبه در همایش شوراها در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان افزود : شوراها پیش از آنکه متولی امور عمرانی باشند باید در سیاستگذاری ، سیاست ‌ورزی و بحث اجتماعی فعال باشند.
وی اظهارداشت : شوراها در قانونگذاری کشور و نظام قانونگذاری تاثیر زیادی داشته و از این رو با اشرافیت به وظایف خود باید نقش اثرگذاری در کاهش مشکلات جامعه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد : یکی از نهادهای موثری که به صورت مستقیم برای مجلس دستور کار تعیین می‌کند و مانند دولت لایحه به مجلس ارایه می‌کند شورای عالی استان‌هاست که باید از این ظرفیت به نحو احسن بهره برد.
استاندار سمنان با بیان این که استانداری سمنان متعهد شده است برای تحقق شعار استان بدون بیکار بکوشد، گفت : برای تحقق این شعار زمان تعیین نکردیم اما شواهد نشان می‌دهد اگر با ظرفیت موجود، مشابه سنوات گذشته عمل کنیم در همین دوره و در همین دولت می‌توان مشکل بیکاری استان را حل کرد.
وی با بیان این که در حوزه تصمیم‌گیری نیازمند آموزش جدی در عرصه شوراها هستیم ، ادامه داد: مشکل کنونی کشور و جامعه بحث کم‌آبی و بحران آب است و با توجه به بارش کم و افت آب‌های زیرزمینی، نقش نهادهایی چون شورا‌ها در ترویج فرهنگ درست از منابع آبی بسیار اثرگذار است.
استاندار سمنان نهادینه شدن فرهنگ استفاده درست از منابع آبی را نیازمند آگاه کردن مردم دانست و تأکید کرد : البته همه مردمی که تمایل دارند زندگی در جریان باشد و از بی‌آبی رنج نبرند در قبال استفاده و نهادینه کردن فرهنگ درست منابع آبی مسوول هستند.
وی تصریح کرد : بحث انتقال آب به سمنان در دستور کار بوده و به جد پیگیر آن هستیم و در آینده‌ای نه چندان دور گزارشی در این ارتباط به مردم استان ارایه خواهد شد.
استاندار سمنان همچنین به بحث سرمازدگی درختان و محصولات کشاورزی و ضرورت بیمه کردن محصولات کشاورزی اشاره و اضافه کرد : دنیا بر اساس نظام بیمه‌ای خسارات را جبران می‌کند و کشاورزان باید از این ظرفیت استفاده و محصولات خود را بیمه کنند.
وی با تأکید بر این که همه مسوولان باید برای بهبود وضعیت مردم بسیج‌وار فعالیت کنند و وقف مردم شوند، ادامه داد: ریاست جمهوری بر ایفای درست نقش‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم تأکید کردند.
به گزارش ایرنا، در این نشست شهرداران، فرماندارن، بخشداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.
طبق آخرین سر شماری سال 95 ، 74 درصد استان سمنان جمعیت در شهرها و 26 درصد در روستاها ساکن هستند.
هفتم اسفند سال 1377 اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران برگزار شد.
6026/6343
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.