به گزارش ایرنا ، مجتبی زینی وند روز چهارشنبه در چهارمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه دار سمنان در سالن اجتماعات شهید مطهری افزود : در زمان حاضر که عصر ارتباطات و دانایی است آموزش با کیفیت یکی از مطالبات مهم است که بدون کمک بخش غیر دولتی محقق نمی شود.
وی اضافه کرد : دستیابی به آموزش با کیفیت و ارتقای سطح آموزش نیازمند استفاده از مشارکت حداکثری در آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد : ارتقای کیفیت آموزش و پرورش افرادی توانمند، پویا ، مسولیت پذیر و قانونمند از اهداف مداس و مراکز غیردولتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد : براساس آمار افراد دارای رتبه برتر در امتحانات نهایی در مدارس غیر دولتی تحصیل کرده اند که این آمار خود نشان دهنده ارایه آموزش با کیفیت در این مدارس است.
زینی وند ادامه داد : اقدامات و تصمیمات خوبی برای جذب حداکثری مشارکت مردمی در آموزش و پرورش و توسعه مراکز غیر دولتی گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: دولت از بخش خصوصی برای احداث مدرسه در بافت فرسوده حمایت می کند و این مهم در این استان مورد توجه قرار دارد.
محمد دستورانی افزود : یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید نوسازی بافت فرسوده برای نگهداشت جمعیت و مقابله با مهاجرت است
وی ادامه داد : تشکیل کارگروه بازآفرینی شهری و ایجاد مراکز آموزشی در این بخش ها با هدف نوسازی بافت فرسوده و جلوگیری از مهاجرت در استان در دستور کار قرار دارد.
وی احیا و تشکیل کارگروه ماده ۱۲ را از دیگر برنامه های در حال پیگیری برشمرد و گفت : با تشکیل این کار گروه زمین با کاربری آموزشی تعیین تکلیف و به موسسان علاقه مند واگذار می شود.
دستورانی عضویت آموزش و پرورش به‌عنوان یک‌نهاد مؤثر عضو کارگروه رونق تولید و اشتغال را از دیگر اولویت های در حال پیگیری این اداره کل برشمرد.
وی با بیان این که مراکز غیر دولتی نقش مهمی در تربیت انسان های فرهیخته دارد، تصریح کرد : اکنون بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در مراکز آموزشی خصوصی استان سمنان به تحصیل مشغول هستند.
وی با بیان این که بالغ‌بر 10 هزار و 250 نوآموز در استان تحصیل می کنند، افزود : 213 مرکز پیش‌دبستانی در استان فعالیت می‌کنند که این امر حاکی از پوشش حداکثری کودکان در دوره پیش‌دبستانی است.
وی اضافه کرد : تحصیل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی با رشد ۵۸ درصد و مدارس غیر دولتی با رشد یکصد درصدی همراه بوده است.
وی خاطرنشان کرد : بیش از پنج هزار تن در مدارس و مراکز غیر دولتی استان سمنان به فعالیت مشغولند که برخی از آن ها در بخش بیمه و دستمزد دچار مشکل هستند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : آموزش و ارتقای کیفیت آموزش کلید و مبنای توسعه کشور است.
به گزارش ایرنا، سعید ناجی در این جشنواره اظهارکرد : مراکز آموزشی غیر دولتی نقش مهم و غیرقابل انکاری در آموزش نیروی انسانی و توسعه کشور دارند.
وی ادامه داد : در جهان کشور هایی هستند به واسطه تربیت نیروی انسانی با وجود فقر مادی و مالی جزو جوامع توسعه یافته محسوب می شوند .ولی در کنار چنین جوامعی کشورهایی هستند با وجود داشتن منابع مالی و مادی ولی به دلیل نبود نیروی انسانی متخصص پیشرفت نکرده است.
وی اظهارداشت : رویکرد دولت به دلیل حساسیت موضوع آموزش بهره گیری از بخش خصوصی است.
ناجی با بیان این که شرایط اعطای تسهیلات و استفاده امکانات به موسسان مطلوب نیست ، بیان داشت : باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد تا شرایط استفاده از امکانات برای موسسان این مدارس مهیا شود.
رییس شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی استان سمنان گفت : راهکار برون رفت از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استفاده از بخش خصوصی است.
محمد شاه حسینی افزود : توجه به ظرفیت مراکز غیر دولتی نقش مهمی در صرفه جویی در هزینه های آموزش و پرورش دارد.
وی بیان داشت : در استان سمنان بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی برای آموزش و پرورش فقط در بخش نیروی انسانی با کمک مدارس غیرانتفاعی ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا ، 11 درصد جمعیت دانش آموزی سمنان و بیش از 25 هزار دانش آموز در واحدهای آموزشی این استان تحصیل می کنند.
در چهار دوره متوالی جشنواره خیرین مدرسه دار از 400 تن از منتخبین مدارس و مراکز غیردولتی استان سمنان تجلیل شده است.
در زمان حاضر مدارس و مراکز غیردولتی به صورت میانگین 14 درصد و با محاسبه پیش دبستانی ها در حدود 20 درصد نوآموزان و دانش آموزان کشور را زیر پوشش دارند.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.