آیت الله سید محمد شاهچراغی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی در استان به سمت بخش خصوصی باشد چرا که باهم افزایی می توان گره مشکلات کشور را باز کرد.
وی اظهارداشت : براساس آمار استانداری ، دولت برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور مشارکت این افراد در بخش های مختلف اقتصادی استان آماده است و فعالان اقتصادی برای رونق کسب و کار و آبادانی ایران اسلامی به صحنه بیایند.
وی خاطرنشان کرد : در 2 سال اخیر اقدامات مثبتی برای جذب سرمایه‌گذار در استان صورت گرفته که همکاری نهادهای اجرایی برای راه اندازی واحدهای تولید بیشتر نمونه ای از این اقدامات است.
شاهچراغی ادامه داد : دولت در جذب سرمایه گذار به طرح آمایش سرزمین هم توجه داشته باشد تا محیط زیست تخریب نشود و فعالان اقتصادی ابتدا وارد استان شوند و برحسب داشته‌های هر منطقه و نیاز بومی ، طرح‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.
امام جمعه سمنان به ‌ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی برای افزایش اشتغال در استان تاکید و اضافه کرد : این استان از نظر نیروی انسانی، شرایط بسیار خوبی را دارد و با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از نیروی کار می‌توان برای رفع نیاز بومی هر منطقه اقدام شایانی را صورت داد.
وی همچنین تسهیل بیشتر شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در تولید استان را خواستار شد و افزود : اگر خروجی نشست‌های اقتصاد مقاومتی به جذب و حمایت از سرمایه گذاری مبدل شود می‌توان گفت که این نشست‌ها موفق بوده است.
شاهچراغی تصریح کرد : مسوولان تاکنون شناخت کافی از موانع تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی در استان دست نیافته‌ اند و از سویی دشمن هرروز باقیمت ارز بازی می کند و اقتصاد کشور را دچار چالش کرده است.
وی با تاکید بر این که ظرفیت‌ها باید برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی شناسایی شود، گفت : راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور حمایت از کالای ایرانی و اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی است.
در سمنان هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.