به گزارش ایرنا، محمد جهانشاهی روز دوشنبه در نشست ستاد خدمات سفر در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: براساس این نظرسنجی در دور اول سفرهای نوروزی، بیشتر مسافران از نحوه ارایه خدمات در استان اعلام رضایت کردند.
وی اظهارداشت: توزیع تعطیلات در طول سال باعث می شود، مردم تنها در ایام خاص مانند نوروز اقدام به سفر نکنند و رضایتمندی افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که جمعیت زیادی از مردم اقدام به سفر می‌کنند، وجود نارضایتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
جهانشاهی ادامه داد: در نظرسنجی انجام شده، مسافران نوروزی از نحوه توزیع بسته های اطلاع رسانی، تابلوهای بین راهی، پایگاههای امدادی و هلال احمر، محل اسکان ابراز رضایت کرده اند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: یکی از مواردی که با نارضایتی 30 درصدی مواجه بوده، وضعیت سرویس های بهداشتی مسیر است که نیاز به بررسی و رفع شدن مشکل تا پیش از پایان تعطیلات نوروزی دارد.
جهانشاهی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی گفت: امسال 160 درصد به ظرفیت اقامتی استان در مقایسه با پارسال اضافه شد.
وی راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی را در افزایش ظرفیت اقامتی استان موثر دانست و تصریح کرد: میزان اقامت در استان نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: بر اساس آمار موجود از بیست و هفتم اسفند 96 تا کنون بیش از یک میلیون و 700 هزار مسافر نوروزی از جاده های استان عبور و بیش از 200 هزار نفر از این تعداد در استان اقامت کرده اند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان افزود: در این مدت 650 هزار گردشگر از 150 جاذبه گردشگری استان بازدید کرده اند.
450 فضای اقامتی شامل کمپ های موقت، مدارس، زائرسرا، مهمانسرا، تاسیسات اقامتی گردشگری دراستان برای اسکان گردشگران نوروزی و نزدیک به 150 سامانه ،مجموعه و جاذبه تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی به عنوان مقصد برای بازدید اختصاص داده شده است.
به گزارش ایرنا، 649 آثار تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه های باستانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، قلعه سارو ، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مسجد امام ، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی شاخص در فهرست ملی است.
استان سمنان در بخش گردشگری دارای ظرفیتی های فراوانی است که به اعتقاد کارشناسان امر این ظرفیت ها آن چنان شایسته بهره برداری نشده است.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.