به گزارش ایرنا، سعیدناجی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی سمنان در سالن کوثر استانداری افزود : برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان، برخورداری از علوم روز و فناوری در اولویت قرار گیرد.
وی ضرورت توجه به دانش، تولید و گسترش علم برای رویایی با تهدیدات زیستی تاکید کرد و گفت: توجه به عقلانیت و قانون مندی از اصول پدافند غیرعامل است و برای شناسایی و مقابله با تهدیدات باید دستگاه های اجرایی قانون را سرلوحه کارخود قرار دهند.
ناجی با بیان این که با بی توجهی به دانش روز و مصالح ملی و استانی نمی توان در مقابله با تهدیدها و اجرای پدافند غیرعامل موفق شد، بر توجه به دانش و گسترش علم با هدف غلبه بر تهدیدات زیستی دشمنان تاکید کرد.
ناجی تصریح کرد : سهل انگاری و بی تدبیری دشمن را جسور می کند به همین دلیل باید هوشیار باشیم و دچار غفلت نشویم.
وی تصریح کرد: همانطور که در زمان حاضر در بخش نظامی و سخت افزاری درکشور قدم های جدی برداشته شده باید برای مقابله با تهدیدات سایبری هم،کشور را به دانش روز تجهیز کرد.
وی بر تکیه و استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان و فرهیختگان برای افزایش قدرت کشور در عرصه مقابله با تهدیدات زیستی تاکید کرد.
در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی درباره اهمیت تهدیدات زیستی و لزوم چاره اندیشی برای مقابله و ضرورت وجود آزمایشگاه تخصصی مرجع برای تسریع در شناسایی و مقابله با تهدیدات زیست محیطی در استان سمنان بحث و تبادل نظر کردند.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.