مدیرکل کمیته امداد استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشن نیکوکاری سال 96 در استان سمنان در مجموع در 576 پایگاه کمک‌های مردمی هشت شهرستان این استان برگزار می شود که در گام اول امروز 492 پایگاه در مدارس، پذیرای کمک‌های دانش‌آموزان است و کمک‌های جمع آوری شده در مدارس، همین امروز بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس توزیع می‌شود.
سیدجواد رضوی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری امروز شانزدهم اسفند 96 در در مدارس و روز هفدهم اسفند در پایگاه‌های شهری و روز هجدهم اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه، گفت: از مجموع 576 پایگاه سراسر استان سمنان ،492 پایگاه در مدارس ، 66 پایگاه شهری و 18 پایگاه در محل برگزاری نمازجمعه شهرهای مختلف، برای جمع آوری کمک های نوع‌دوستانه مردم سمنان برنامه ریزی شده است.
رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدیران مدارس از وضعیت مالی دانش آموزان اطلاعات دقیق تری دارند، این کمک ها به اضافه 10 درصد از منابع کمیته امداد در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا به‌دست دانش آموزان نیازمند برسانند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان یادآور شد: سال گذشته مردم این استان در جشن نیکوکاری 17 میلیارد ریال کمک کردند که این رقم امسال پیش بینی می شود 32 به میلیارد ریال افزایش یابد.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ نوع دوستی درجامعه، بیان کرد : 31 مرکز نیکوکاری هم زمان با این جشن آماده دریافت کمک های مردمی است.
رضوی ادامه داد: در مناطق فقیرنشین شهر، کمیته امداد نیز کمک هایی را به هدایای جمع آوری شده افزوده و به دانش آموزان نیازمند اهدا می کند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تاکید کرد : مردم این استان تلاش خوبی در اهتمام ورزی به امور نیازمندان و مستضعفین به اندازه توان خود دارند و به واسطه حفظ این سنت پسندیده با حضور در پایگاه ها کمک های نقدی و غیرنقدی را در اختیار کمیته امداد قرار می دهند.
کمک های مردمی به کمیته امداد استان سمنان در 11 ماه سال 96 با رشد 30 درصدی به 300 میلیارد ریال رسید.
در استان سمنان، 10 هزار صندوق صدقات خانگی و 200 صندوق در اماکن دیگر وجود دارد، اکنون 88 هزار خانوار مشترک صندوق خانگی هستند.
افراد زیر پوشش کمیته امداد سمنان حدود 23 هزار نفر است که شامل سه درصد جمعیت استان بیش از 700 هزار نفری می‌شود.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.