به گزارش ایرنا، در اجرای طرح کارورزی مقرر شد برای حدود 10 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شود که این رقم با درایت دولت در یازده ماه سال جاری به 13 هزار نفر رسید که در واقع رکوردی در این بخش به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، صنایع و معادن استان سمنان ظرفیت بی نظیر برای اشتغالزایی دارد و از استان های موفق در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود و براساس آمار استانداری سمنان حدود 80 درصد از طرح های اقتصاد مقاومتی در سمنان اجرایی شده است.
به باور کارشناسان، کاهش 6 درصدی آمار بیکاری سمنان در چهار سال گذشته از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که نشان می دهد اشتغال از اولویت های امروز استان در آستانه جهشی قابل توجه قرار گرفته و پیگیری برنامه های دولت در این خصوص موفقیت های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
تقویت بخش خصوصی، هدایت صحیح تسهیلات در مسیر تولید و اشتغال، شناسایی ظرفیت های اشتغالزایی در استان و بیش از همه تلاش برای انجام تعهدات در زمینه ایجاد اشتغال از عواملی است که حال خوشی برای اشتغال در سمنان به وجود آورده است.
تنها در 2 سال گذشته با ارایه تسهیلات 6 هزار و 500 میلیارد ریالی حدود 20 هزار فرصت شغلی در استان بیش از700 هزار نفری سمنان به وجود آمده است که این امر گویای تلاش بی حد دولتمردان برای کاهش آمار بیکاری در استان است.
در استان سمنان براساس آمار اداره کل امور اقتصادی و دارایی ، نرخ بیکاری در این استان روند کاهشی را در چهار سال گذشته تجربه کرده است به طوری که این آمار در سال 92 حدود 15 درصد بوده که اکنون این رقم به حدود 9 درصد رسیده است ،اکنون سمنان بعد از استان اراک با نرخ بیکاری 7.4 درصد کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور دارد.
بنا به آمار اداره کل اقتصاد و دارایی، در سال 92 متوسط آمار بیکاری در سمنان حدود 15 درصد بوده که با اجرای طرح های اشتغال آفرین مانند تسهیلات رونق اقتصادی و رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان این رقم اکنون به کمتر از هشت درصد رسیده است.
تنها در سه ماه گذشته بیش از 2 هزار و 700 نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی استان به کار مشغول شئند که این امر گامی مثبت در جهت افزایش رونق کسب وکار در استان به شمار می رود.
اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : در سال جاری حدود 13 هزار نفر در این استان مشغول به کار شدند که 30 درصد ایجاد اشتغالزایی های انجام شده فراتر از برنامه های پیش بینی شده بود.
وی اظهارداشت : حدود 40 درصد افراد بکار گمارده شده دیپلم و مابقی دارای مدرک کارشناسی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، دراستان سمنان یکهزار و 213 نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد برای 373 نفر اشتغالزایی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد در 11 ماهه سالجاری 10 هزار و 365 نفر شغل بوده که صد درصد تعهد اشتغال امسال محقق شده است.
غنیان ادامه داد: با ارایه تسهیلات سه هزار و 500 میلیارد ریالی تسهیلات رونق تولید در سال جاری برای حدود سه هزار نفر شغل ایجاد شد که این امر نشان از رکورد جدید در ایجاد اشتغال در بخش صنعت، کشاورزی و معدن سمنان است.
غنیان اضافه کرد: همچنین با ارایه تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی در 2 سال گذشته برای حدود سه هزار نفر اشتغالزایی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: اگر زیرساخت های سرمایه گذاری مانند آب و جاده های در بخش صنعت و معدن فراهم شود این استان ظرفیت ایجاد اشتغال سالانه تا حدود 20 هزار شغل را هم دارد.
وی اضافه کرد: اکنون مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی سمنان نبود بازار فروش است و مسوولان دستکاه های اجرایی مربوط با توجه به بخش صادرات نی توانند گامی موثر در افزایش رونق اقتصادی در استا بردارند.
غنیان تصریح کرد: آمار بیکاری در سال 93 در استان حدود 9 درصد بوده که این رقم با درایت دولت تدبیر وامید اکنون به هشت درصد رسیده است.
وی گفت: سمنان از نظر شاخص نرخ بیکاری بعد از استان هرمزگان در رتبه دوم قرار دارد که امر نشانه اقدامات ریشه ای برای رفع گرفتاری های مردم در بحث بیکاری است.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات بیش از 45 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است.
7339/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.