به گزارش ایرنا، برنامه تعیین شده برای استان سمنان به منظور ایجاد اشتغال در سال جاری 10 هزار فرصت شغلی بوده که با تلاش هایی صورت گرفته در استان نه تنها این هدفگذاری تحقق یافته بلکه اکنون میزان اشتغال به رقم 13 هزار شغل نزدیک شده است و استاندار سمنان اعلام کرده که قرار است استان در این خصوص به رکورد 15 هزار فرصت شغلی دست یابد.
به باور کارشناسان، اگرچه این استان در بخش زیرساختها مانند کمبود آب در نواحی و شهرک های صنعتی رنج می برد اما مسوولان استان تلاش می کنند با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ضمن رفع این معضل این مشکل، در جهت توسعه اشتغال در سمنان اقدام کنند که نتیجه آن نیز به طور قطع، عزت و سربلندی استان و کشور خواهد بود.
تقویت بخش خصوصی، هدایت صحیح تسهیلات در مسیر تولید و اشتغال، شناسایی ظرفیت های اشتغالزایی در استان و بیش از همه تلاش برای انجام تعهدات در زمینه ایجاد اشتغال از عواملی است که حال خوشی برای اشتغال در سمنان به وجود آورده است.
براساس آمار موجود به طور متوسط حدود 450 هزار فرصت شغلی در دولت تدبیر وامید در کشور ایجاد شده و تنها در 2 سال گذشته با ارایه تسهیلات 6 هزار و 500 میلیارد ریالی حدود 20 هزار فرصت شغلی در استان بیش از700 هزار نفری سمنان به وجود آمده است که این امر گویای تلاش بی حد دولتمردان برای کاهش آمار بیکاری در استان است.
همچنین با درایت دولت نرخ اشتغال در کشور از سال 1392 تا 1396 در دولت تدبیر و امید به 6.4 برابر میانگین دوره دولت گذشته و نرخ رشد اقتصاد در کشور به مثبت هشت درصد و نرخ تورم که با افزایش سال به سال به 40 درصد رسیده بود، با کنترل قیمت ارز، سکه، ثبات اقتصاد و سرمایه گذاری به زیر 10 درصد رسیده است.
در استان سمنان هم براساس آمار اداره کل امور اقتصادی و دارایی ، نرخ بیکاری در استان سمنان روند کاهشی را در چهار سال گذشته تجربه کرده است به طوری که این آمار در سال 92 حدود 15 درصد بوده که اکنون این رقم به حدود 9 درصد رسیده است ،اکنون سمنان بعد از استان اراک با نرخ بیکاری 7.4 درصد کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور دارد.
سیدشهاب الدین چاوشی استاندار سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در رابطه با اشاره به کاهش آمار بیکاری در استان در چهار سال گذشته گفت : در دولت تدبیر و امید شاخص های اقتصادی مانند ایجاد اشتغال پایدار و بازگشت واحدهای صنعتی و تولیدی به چرخه تولید با وجود موانع زیرساختی سرمایه گذاری در سمنان مثبت شده است.
وی اظهارداشت : با اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید شاخص رشد اقتصادی در سمنان از منفی پنج درصد در سال 92 اکنون مثبت شده و این امر در کاهش آمار بیکاری در استان تاثیر قابل توجه ای داشته است.
وی خاطرنشان کرد : با ارایه تسهیلات 6 هزار و 300 میلیارریالی به بیش از 800 واحد صنعتی و تولیدی نیمه فعال در سمنان بیش از 20 هزار فرصت شغلی در سمنان به وجود آمد که این آمار از دستاوردهای مثبت دولت تدبیر و امید در این استان است.
استاندار سمنان با بیان این که در دولت تدبیر و امید به خوبی مسیر رشد و توسعه روز افزون سمنان مشخص شد ، گفت : بیش از 85 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اقتصادی در این استان با سرمایه گذاران خارجی و داخلی امضا شد که برای عملیاتی کردن آنها توجه به زیرساخت اجتناب ناپذیر است.
چاوشی ادامه داد : دولت دوازدهم با عزت و سربلندی مسیری که در چهار سال گذشته برای رشد و بالندگی استان سمنان پیموده شده است را با هم افزایی مسوولان، مردم و جریان های مختلف سیاسی ادامه می دهد.
استاندار سمنان تصریح کرد : برای رفع مشکلات اقتصادی در سمنان باید به بخش خصوصی میدان داد و دولت تدبیر و امید به خوبی این راهکار ارزشمند را برای رفع چالش بیکاری در کشور درک کرده است.
وی اضافه کرد : سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش های صنعتی در کشور از دستاوردهای برجام است و آحاد جامعه قدردان زحمات دولت دوازدهم هستند.
وی ادامه داد : اجرای دقیق برنامه رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی کلید رفع مشکلات اقتصادی در سمنان است و باید این راهبرد در اجرای طرح های سرمایه گذاری مدنظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت و 9.7 میلیون هکتار وسعت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور را تولید می کند و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
سهم افراد شاغل در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است، در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار میلیارد ریالی با بخش خصوصی در استان امضا شده است که این امر نوید بخش روزهای طلایی برای ایجاد اشتغال در سمنان است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.