به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان که صبح امروز در محل دفتر کار خود میزبان سفیر کره جنوبی در ایران بود ضمن خیر مقدم به سفیر کره جنوبی ، حضور ایشان را در استان زادگاه رئیس جمهور موجب تعاملات بیشتر و همکاری های دوجانبه میان ایران و کره جنوبی دانست .
سید شهاب الدین چاوشی در این دیدار با اشاره به وسعت گسترده استان سمنان بعنوان ششمین استان کشور گفت : یکی از ظرفیت های بزرگ استان سمنان ، جاده های مواصلاتی گسترده هم به لحاظ ریلی و هم آسفالت است که این قابلیت فرصت های بسیار خوبی برای مبادلات تجاری بین این استان و سایر استانهای کشور و نیز دیگر کشورهای دنیا ایجاد می کند .
چاوشی با تاکید بر مزیت های دانشگاهی استان و ظرفیت های گسترده علمی موجود در آن و با استقبال از روابط دو جانبه با کره جنوبی گفت :ما از همکاری های ، فنی اقتصادی و علمی و دانشگاهی با کره جنوبی استقبال می کنیم و وجود دو دانشگاه علوم پزشکی ممتاز در سطح استان سبب خواهد شد تا سطح این ارتباطات بویژه در بحث پزشکی بسیار گسترده و مطلوب به انجام رسد .
استاندار سمنان همچنین با اشاره به پتانسیل های بسیار بالای گردشگری در استان سمنان گفت : قدمت برخی از آثار باستانی این استان به پیش از اسلام بر می گردد و تاریخانه ، قدیمی ترین مسجد ایران نیز در شهرستان دامغان واقع گردیده است لذا دو کشور می توانند در زمینه تبادل توریست نیز تعاملات گسترده ای را داشته باشند .
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان همچنین به وجود بیش از دهها شرکت قطعه ساز در استان سمنان اشاره کرد و تاکید نمود : وجود این شرکت های قطعه ساز و همچنین حضور بزرگترین شرکت تولید کننده اتوبوس در ایران و تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر لزوم نوسازی ناوگان درون و برون شهری کشور ، فرصت بسیار مناسبی جهت سرمایه گذاری در استان سمنان بخصوص در بخش صنایع خودروسازی ایجاد می کند و مسئولان استان سمنان از هر گونه سرمایه گذاری شرکت های کره جنوبی با برندهای معتبر حمایت می کنند .
استاندار سمنان با اشاره به روند رو به رشد تعاملات دو جانبه میان استان سمنان و کره جنوبی گفت : طی ده ماهه گذشته از سال جاری میزان صادرات استان سمنان به کره جنوبی ، ۴۸۶۶ تن سرب تصفیه نشده به ارزش ۵/۹ میلیون دلار بوده و در طی این مدت ۴۹۸ تن چسب و کائو چو ، به ارزش ۵/۱ میلیون دلاراز کره جنوبی به استان سمنان وارد شده است .
سید شهاب الدین چاوشی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل پیش آمده برای ورزشکاران ایران در کشورکره جنوبی نیز گفت : مردم ایران ، از مردم کره جنوبی ذهنیت خوبی دارند و کره ای ها را مردمی با اخلاق و سخت کوش می دانند لیکن برخورد اخیر یکی از شرکت های کره ای با ورزشکاران ما ، قدری هم وطنان ما را آزرده خاطر نمود و امیدواریم این امر جبران گردیده و تاثیری در همکاری های گسترده ما ایجاد نشود.
ایشان اضافه کرد : هر چند که عملکرد یک شرکت یا یک گروه در میان دهها شرکت موجود ، به حساب مردم کره گذاشته نمی شود اما انتظار ما این است که بیش از گذشته به موضوعات رفتاری و حسن برخورد با ملت ایران توجه شود .
کیم سونگ هو ، سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با عذر خواهی مجدد از مردم ایران بواسطه ی مشکل پیش آمده برای ورزشکاران گفت :در بحث پیش آمده برای ورزشکاران ایرانی ، هم شرکت سامسونگ و هم دولت کره بسیار تعجب کردند و در واقع قربانی این اقدام شدند و باید عرض کنم که این اقدام به هیچ وجه مورد تایید دولت و ملت کره نبوده و صرفا مربوط به کمیته ملی المپیک بوده است و شخصا در روز ۲۲ بهمن در دیدار با دکتر روحانی از ایشان و ملت ایران عذر خواهی نمودم .
ایشان اضافه کرد : ما تمایل داریم تا سطح همکاری ها علاوه بر دو دولت به سطح استانها نیز گسترش یابد و لذا بمنظور مشاهده ظرفیت ها و قابلیت های استان ، به سمنان سفر نموده ام و در تلاشم تا زمینه های ایجاد همکاری بین دو کشور و بویژه استان سمنان را فراهم نمایم.
ایشان همچنین از تعاملات صورت گرفته میان دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و کره جنوبی نیز استقبال کرد و گفت : خوشحالم که بین دو دانشگاه علوم پزشکی کره و سمنان، رابطه ای حاصل می شود و این بسیار امیدوار کننده است ، ایشان اضافه کرد : تلاش خواهم کرد تا در زمینه های پزشکی و تجاری ، روابط بین دو کشور و استان سمنان را توسعه دهم .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 866171
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.