به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری روز یکشنبه در دیدار با طلبه‌های حوزه علمیه استان سمنان افزود : حضور جدی‌تری در تحولات دنیا و عرصه‌های بین‌المللی به نفع آینده اسلام بوده و حوزوی‌ها برای ایفای درست این نقش باید تئوری‌های مربوط به دین‌شناسی را بشناسند.
وی با تأکید بر لزوم پیشرفت در شاخه های علمی دین، اظهارداشت: امروز به برکت انقلاب، زمینه برای رسیدن دین به مرحله تمدنی، فراهم شده است و باید از این ظرفیت بهره برد.
حسینی کوهساری با تاکید بر این که تحقق تمدن‌‌سازی دینی، نیازمند فراگیری دوره‌های زبان آموزی بین‌الملل دارد، خاطرنشان کرد : در فضای ادیان و مذاهب کار خوبی در حال شکل‌گیری است و زبان در حوزه علمیه قوت پیدا کرده است.
وی تصریح کرد : چهار هزار زبان‌‌ شناس حوزوی در کشورهای مختلف در حال تبلیغ دین هستند که زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، عربی و مالایی را فرا گرفتند.
مسوول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور وضعیت استان سمنان را در زمینه فعالیت حوزوی مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: حوزه سمنان از حوزه‌های پیشرو و فعال است و ظرفیت خوبی برای تکامل و ارتقا بیش از این دارد.
وی ظرفیت استان سمنان را برای جذب مبلغان گردشگری مثبت ارزیابی کرد و تعداد زبان‌آموزان استان سمنان را بیش از 50 نفر عنوان کرد.
بیش از ‌یک‌هزار و 150 طلبه در سه سطح در استان سمنان به تحصیل مشغول هستند.
بیش از 50 طلبه در استان سمنان مشغول فراگیری زبان خارجه برای تبلیغ دین هستند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.