در این مطلب آمده است : روزی که فاضل خداداد اولین اختلاس تاریخ جمهوری اسلامی را به همراه مرتضی رفیق دوست انجام داد گفته شد یکصد و بیست و سه میلیارد تومان اختلاس کرده است، خبر آن مثل بمب در جامعه منفجر و در هر محفل و کوی و برزنی بحث این اختلاس میلیاردی مطرح بود.
گرچه او به پای چوبه دار رفت ولی بعدها در جمهوری اسلامی این گونه اختلاس‌ها آنقدر عادی شد که اختلاس فاضل خداداد در برابر آن‌ها پول خرد محسوب می‌شد کما اینکه هم اکنون یک کارمند ساده شرکت نفت با سوء استفاده از امکانات شغلی خود طی 9 سال مبلغ صد میلیارد تومان به جیب می‌زند و با گرفتن گرین کارت از طریق ترکیه راهی کانادا می‌شود.
جالب این است که وی سی سال در مدیریت اکتشافات شرکت ملی نفت به عنوان یک کارمند معمولی بوده است و این مبلغ ناچیز را که لااقل معادل کل درآمد سیصد کارمند در طی سی سال کار شبانه‌روزی است به راحتی بالا می‌کشد و به همگان پوزخند می‌زند.
گرچه اخیرا سخنگوی قوه قضائیه از همه قوا کمک خواسته تا فساد را ریشه‌کن کنند، سخنگوی قوه قضائیه باید به مردم حق بدهد که سوال کنند چرا هم اکنون برای ریشه‌کن کردن فساد از قوای دیگر کمک می‌گیرند. حال آن که نمونه اختلاس هزاران میلیاردی توسط افرادی که تصور آن برای مردم عادی غیرممکن است، صورت می‌گیرد؛ چرا زمانی که افراد صاحب منصب دست در جیب مردم کردند و هزاران میلیارد از ثروت بیت المال را به یغما بردند، مقابله نشد؟ آن هم مردمی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.
هم اکنون یک کارمند معمولی صد میلیارد تومان پول شرکت نفت را به جیب می‌زند و به راحتی کشور را ترک می‌کند؛ چرا پس از اینکه مه‌آفرید خسروی توانست با سرقت از بانک‌ها سه هزار میلیارد تومان سرقت کند جلوی اینگونه سرقت‌ها گرفته نشد تا فرد دیگری چون بابک زنجانی حدود دوازده هزار میلیارد تومان پول مردم را حیف میل کند؟ چرا برخی افراد چون شهرام جزایری که دستش در دستان برخی مسئولین بود و یا سعید مرتضوی که خود مدافع حقوق مردم بود و یا سردار احمدی‌مقدم که مجری نظم در جامعه بود یا محمودرضا خاوری که امین پول‌های مردم بود یا آقازاده‌هایی که هزاران میلیارد تومان پول‌های مردم را از بانک‌ها وام گرفته‌اند و پس نمی‌دهند یا موسساتی چون پدیده شاندیز و... که مردم را فریب دادند یا کسانی که از بانک‌های دولتی وام گرفتند و خود اقدام به تاسیس بانک خصوصی و موسسات اعتباری کردند، به آسانی توانستند به این جرائم دست بزنند تا هم اکنون دولت مجبور باشد با پول هشتاد میلیون مردم ایران خسارت این عزیزدردانه‌ها را بدهد؟! آیا به راستی جای بحث ندارد که چرا اکنون قوه قضائیه باید از دیگر قوا برای ریشه‌کن شدن فساد کمک بگیرد. شوربختانه در دهه‌های اخیر طبق آمارهای بین المللی ایران از حیث فساد اقتصادی رتبه بسیار ناگواری داشته است.
لذا در اینجا نگارنده از همه دست‌اندرکاران تقاضا دارد بیایید دست در دست هم دهیم و کشوری بسازیم که از حیث فساد مالی پاک و پاکیزه شود و جزو ده کشور سالم از لحاظ فساد مالی شود و این میسر نمی‌شود مگر با عزم همگانی و جدی. و البته مسئولیت این مبارزه متوجه قوه قضائیه است، بنابراین این اقدامات باید از خود قوه قضائیه هم شروع شود تا قضات پاک‌دست به کمک قوه مجریه و قوانین جدی بتوانند کاری کنند کارستان و احدی به خود جرات ندهد دست تعدی به بیت المال دراز کند.
به هر حال اگر ما بخواهیم کشوری آباد داشته باشیم قدم اول آن است عدالت در جامعه پیاده شود تا هر کس به اندازه کار و کوشش خود از مواهب مالی برخوردار شود نه آن که هر کسی به مسئولین عالی رتبه نزدیک‌تر باشد بهتر بتواند از مواهب جمهوری اسلامی بهره مند شود و آنچنان زمینه‌ای برای او فراهم شود که به راحتی بتواند پول‌های میلیاردی به جیب بزند و یا هزاران میلیارد پول شهرداری تهران مشخص نباشد که کجا هزینه شده است.
بنابراین آرزوی نگارنده و همه دلسوزان جامعه این است که انشالله دیگر شاهد اختلاس و سرقت اموال عمومی نباشیم و این اختلاس کارمند وزارت نفت هم آخرین اختلاس باشد.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.