در این مطلب آمده است : غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: مطالعات وزارت نیرو برای انتقال آب خزر به فلات مرکزی غیرکارشناسی بوده و به همین دلیل کمیسیون تلفیق با اختصاص بودجه به این طرح مخالفت کرد،
وی تاکید کرد: وزارت نیرو یک بار برای همیشه دلایل قانع کننده از انتقال آب ارایه کند. همچنین کوچکی نژاد عضو دیگر کمیسیون تلفیق بودجه 97 گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای با برداشت و انتقال آب از دریاچه های بسته به ویژه خزر، تالاب ها و سایر زیستگاه های حساس کشور مخالفت کردند. انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران از جمله سمنان خطر بسیار بزرگی برای دریای شمال ایران بود که مورد تهدید قرار گرفته بود.
اکنون با این تصمیم گیری ها که سالهاست در باب آن شخصیت ها و کارشناسان متعددی در مخالفت و موافقت سخن گفته و دلایل زیادی را در تایید و یا رد آن ارایه کرده اند، آن چیزی که دست مردم را گرفت ناامیدی آن هم از نوع آخرش است.
سالهاست که مردم مناطق فلات مرکزی به خصوص استان سمنان با وعده های بسیار مسوولان دلخوش از انتقال آب خزر به استانشان بسر می برند و علی رغم انداختن توپ این طرح به سمت سازمان محیط زیست، رییس این سازمان در هفته گذشته به تمام بایدها و شایدها پایان داد و با قاطعیت خبر از موافقت با اجرای این طرح داد که خود این امر پایانی بر انتظارات چندین ساله مردم بود. اما این شادمانی چندان طول نکشید که با اظهار نظر دو تن از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 97 آب سردی بر تمامی انتظارات چندین ساله مردمی که سالهاست با بحران آب مواجه اند ریخته شد. سوال اینجاست که اگر این طرح اجرا شدنی نبود و نیست پس چرا برخی از مسوولان کشوری و استانی با داغ نگه داشتن آن مردم استان را در امیدهای غیرقابل تحقق به دنبال خود کشاندند. اگر این طرح قابل اجرا نیست پس چرا هزینه های میلیاردی به پای آن ریخته شد تا یکی بگوید می شود و یکی بگوید نمی شود؟! و سر آخر هم مجلس آب پاکی را روی آن بریزد و کار را تمام کند. واقعیت این است که این جور وعده ها دیگر نباید برای مردم ملاک تایید و رد افراد و شخصیت ها و اثبات جریان ها قرار گیرد. مردم باید به این نتیجه برسند کسی دلسوزتر خودشان نیست و باید آستین همت را بالا زده و خود برای حل مشکلاتشان چاره اندیشی کنند. برای مثال برای مقابله با کمبود آب صرفه جویی را پیشه کرده و با استفاده از طرح های نوین آبیاری در کشاورزی، سطح استفاده از آب را به حداقل برسانند. در منازل نهایت صرفه جویی را بکار بندند و در صنعت نیز همین کار را ادامه دهند. در اینجا حداقل همتی که مسوولان استان و شهرستان می توانند در حق مردم صبور استان داشته باشند این است که در اجرای طرح های فاضلاب تسریع کرده، و با بازگرداندن پساب ها به چرخه مصرف بخصوص در کشاورزی و صنعت مشکلات کمبود آب را به حداقل برسانند.
6026
*خبرنگار: سارا خدادادی ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.