به گزارش ایرنا، ابوالفضل دربانی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقا وضعیت سرانه و فضای آموزشی دانش آموزان استان، افزود: از مجموع این طرح ها ، سه طرح خیرساز و چهار طرح مشارکتی با صرف 52 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.
وی تعداد طرح های دولتی را سه مورد با 49 میلیارد ریال اعتبار اعلام و اضافه کرد : سهم خیرین از افتتاح این طرح ها 32 درصد و 68 درصد سهم دولت بوده است.
دربانی با بیان این که فضای آموزشی به عنوان مولفه مهم تعلیم و تربیت و بستر تحقق سایر زیرنظام های دیگر است ، اظهارداشت: تامین فضا، تجهیزات و فناوری دانش آموزان استان با توجه به نیازهای آنها در طول زمان بوده و پاسخگوی نیازهای فعلی و آینده آنها می باشد.
وی ادامه داد: در دهه فجر امسال 6 هزار و 434 مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می شود که این فضاها در قالب 28 کلاس شامل سالن ورزشی، هنرستان ها و مدارس است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد : 2 طرح دیگر قابل بهره برداری در راستای استانداردسازی گرمایشی فضای اموزشی می باشد.
دربانی با بیان این که 38 درصد فضای آموزشی استان تخریبی بوده، خاطرنشان کرد: اجرای آسفالت مدارس استان به تعداد 63 آموزشگاه با میزان 93 هزار مترمربع و عایق کاری 166 آموزشگاه به میزان 115 هزارو 355 مترمربع در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 112 هزار و 541 دانش آموز و در حدود 800 واحد آموزشی دارد که 38 درصد از مدارس استان تخریبی و 30 درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.
6026
*خبرنگار: سارا خدادادی**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.