حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مقدار تسهیلات پرداختی سال گذشته به عشایر استان را 25 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد با دوره ی بازگشت پنج ساله و بدون نیاز به ضامن در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از عشایر اظهارداشت : با توجه به ادامه پدیده خشکسالی و افت شدید ریزش های جوی، عشایر با مشکلات جدی برای تامین آب و علوفه مواجه هستند.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اعلام کاهش 90 درصدی منابع آبی در برخی حوزه های استقرار عشایر در مناطق قشلاقی تصریح کرد : برای کاهش مشکلات بحران آب، آبرسانی به صورت سیار در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای سال تاکنون حدود چهار میلیون لیتر آب بین عشایر توزیع شده است.
حسینی کاهش علوفه مرتعی را از دیگر معضلات برشمرد و ادامه داد : با توجه به فقر مراتع ،با همکاری سازمان پشتیبانی امور دام استان 10 هزار تن جو به صورت نقدی بین عشایر استان توزیع شده است.
وی ادامه داد : از ابتدای دی تا پایان بهمن امسال پنج هزار و 500 تن جو مدت دار با دوره ی بازگشت سه ماهه خریداری شده و در اختیار عشایر استان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، عشایر استان سمنان بر اساس سرشماری سال 1387 متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار نفر جمعیت هستند 8.2 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند‌.
6026
*خبرنگار: زیاری **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.