به گزارش خبرگزاری خبرانلاین عنوان این اختراع که در کشور آمریکا به ثبت رسیده "Nanocomposite Blend Membrane (غشای مخلوط نانوکامپوزیتی ) است که توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر علی عموزاده با شماره US 2017/0348648 A1 مورخ Dec. 7, 2017 به ثبت رسید.
دکتر علی عموزاده یکی از مخترعان این اختراع با بیان اینکه پیلهای سوختی منبع پاک انرژی برای بشر هستند که هر روز توجهات بیشتری را به خود معطوف می کنند گفت : با توجه به اینکه ساختار غشا در پیلهای سوختی نقشی اساسی در بازدهی این گونه پیل ها دارد ، تقریبا یک سال است که بر روی این موضوع مشغول تحلیل و بررسی علمی هستیم .
وی با اشاره به اینکه دانشکده شیمی دانشگاه سمنان و گروه تحقیقاتی اینجانب یکی از پیشتازان اصلاح سطح نانو ذرات است که به عنوان کاتالیزورهای شیمی استفاده های فراوان دارند افزود : با به کار بردن برخی از این نانو ذرات اصلاح سطح شده در ساختار پلیمری غشای پیل سوختی، افزایش بسیار قابل توجهی در بازدهی آنها ایجاد شد که ثبت اختراع بین المللی فوق الذکر اولین حاصل این گونه فعالیت هاست .
این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان از فعالیت دیگر این دانشکده برای ثبت اختراع دوم این دانشگاه در سطح بین المللی خبر داد و تصریح کرد : خوشبختانه US Patent دوم که تمامی مراحل ساخت نانوکامپوزیت در دانشگاه سمنان و در قالب پروژه ارشد به انجام رسیده نیز در شرف ثبت نهایی است .
دکتر عمو زاده با بیان اینکه ثبت اختراع بین اللملی مراحل بسیار سختگیرانه و پیچیده تری نسبت به ثبت اختراع در داخل کشور دارد اظهار داشت : افزایش قابلیت تجاری سازی اختراع و ارزآوری از مزایای ثبت اختراع در سطح بین المللی است .
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به این شرایط ، تعداد اندکی از دانشگاهها دارای ثبت اختراع بین المللی هستند و دریافت آن نشان دهنده توانمندی بالای علمی آن دانشگاه است .
دانشگاه سمنان این موفقیت را به دکتر عموزاده و همکارانشان تبریک می گوید و آرزومند توفیقات روز افزون برای آنان است

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 831925
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.