به گزاش ایرنا ، احسان منصور کیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : بیش از 30 درصد ناوگان حمل و نقل کالا در استان سمنان فرسوده است که برای رفع این مشکل همدلی دستگاه های اجرایی مربوط، بانک های عامل و قانونگذاران اجتناب ناپذیر است.
وی اظهارداشت : نوسازی ناوگان عمومی نباید تنها در حد یک شعار باقی بماند و در رابطه با این موضوع باید با دیدگاه کارشناسی علاوه بر حمایت از رانندگان ، خودرو های جایگزین برای این افراد در نظر گرفته شود.
78 شرکت در بخش کالا و 34 شرکت در بخشی حمل و نقل جاده ای استان سمنان خدمات رسانی می کنند.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان با بیان این که افزایش مجتمع های خدماتی و رفاهی در کاهش تصادفات جاده ای در محورهای این استان تاثیر گذار است ، خاطرنشان کرد : اکنون بیش از 54 مجتمع در محورهای این استان به هموطنان خدمات رسانی می کنند.
کیایی با تأکید بر اهمیت وجود تأسیسات زیربنایی و نقش مهم آن در پیشگیری و کاهش حوادث جاده ای، ادامه داد : بیش از 60 درصد از تصادف های جاده ای در استان سمنان واژگونی وسایل نقلیه است و افزایش مجتمع های بین راهی، زمینه ای برای استراحت و رفع خستگی رانندگان برای کاهش حوادث از این دست است.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به راه اندازی 12 سامانه ثبت تخلف در سال گذشته درسمنان، گفت: هدف از افزایش سامانه های هوشمند نظارتی در جاده ها کاهش تلفات رانندگی است و سامانه های ثبت تخلف سنتی به دلیل راه اندازی الگوهای مهندسی جدید دیگر در جاده های استان کاربردی ندارد.
سالانه حدود 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند و شعار سمنان مقصد گردشگری به جای معبر در دستور کار دستگاه های اجرایی مرتبط با خدمات سفر استان قرار گرفته است.
همواره ساخت مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی از سوی عوامل راهداری و پلیس راه برای کاهش سوانح رانندگی و تلفات جانی، مورد تاکید بوده و توصیه شده است رانندگان هنگام عبور از محورهای استان سمنان به علت کویری و خسته‌کننده بودن این محورها، استراحت در مجتمع های بین راهی را در برنامه خود قرار دهند.
660 کیلومتر از بزرگراه بیش از 850 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.