محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دولت منابع و اعتبار مشخصی را به بانک ها ابلاغ کرده است و نمی توان شاهد عملکرد ضعیف بانک ها بود و در صورت همکاری نکردن بانک ها در ارائه تسهیلات، با رعایت موازین، با این بانک ها برخورد می شود.
وی خاطرنشان کرد : برای ایجاد تولید، اشتغال و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار، باید در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و استفاده از منابع بانکی تلاش شود که در این میان، بانک ها باید با روند رو به رشد تری به پرداخت تسهیلات بپردازند.
وی به نقش و جایگاه بانک ها در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و ادامه داد: همه بانک های استان تعهد دارند بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده، بر تعهدات خود در پرداخت تسهیلات به منظور اشتغالزایی عمل کنند تا میزان مشارکت آن ها در ایجاد اشتغال سمنان، مشخص شود.
خباز با بیان این که دولت مکلف به ارایه گزارش از اقدامات انجام شده در زمینه طرح رونق اقتصادی به رهبر معظم انقلاب تا پایان سال جاری است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع، باید وضعیت استان در بخش تولید و کاهش آمار بیکاری مشخص و در این رابطه میزان اشتغال ایجاد شده با تسهیلات بانک ها در بخش های مختلف بررسی و مشخص شود.
استاندار سمنان یادآور شد : عملکرد تجمیع شده بانک ها در حوزه های مختلف باید در کمترین زمان ممکن به مدیریت عالی استان اعلام شده تا دستاوردهای آن ها در راستای ایجاد تولید و اشتغال و همچنین رونق فضای کسب و کار استان مشخص شود.
وی بر ضرورت هم افزایی میان بانک ها و دستگاه های اجرایی در پرداخت تسهیلات تاکید و اضافه کرد : امیدواریم با همکاری بانک ها، شاهد رشد استان در ارائه و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باشیم تا از این طریق، زمینه های رشد تولید و افزایش اشتغال فراهم شود.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.