سید امیرحسین خادمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا،افزود: تغییر سبک زندگی، افزایش متوسط سن و افزایش اقدامات تشخیصی از دلایل افزایش بیماریابی دیابت در شهرستان دامغان است.
وی اولین قدم در کنترل بیماری دیابت را آموزش و پیشگیری دانست واظهارداشت: در طرح تحول سلامت به افزایش امکانات فیزیکی و سخت افزاری به جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری توجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: انجام غربالگری و آزمایش رایگان قندخون به منظور گروه های هدف به ویژه خانم های باردار و افراد بالای 30 سال از برنامه های طرح تحول سلامت در بخش بهداشت این شهرستان است.
رئیس مرکز بهداشت دامغان به انجام آزمایش رایگان دیابت در مرکز شهید چراغیان این شهرستان اشاره کرد و گفت: تمامی افراد مستعد به دیابت از مراکز شهری و روستایی برای انجام آزمایشات نهایی و تشخیص بیماری به این مرکز ارجاع داده می شوند.
خادمی تصریح کرد: آزمایش غربالگری و آموزش برای تمامی افراد مستعد و یا شناسایی شده توسط مراکز و ارائه سرنگ به دیابتی های انسولینی از جمله خدمات شهرستان دامغان است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان گفت: طبق آمار وزارت بهداشت پنج تا هفت درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند که با توجه به این که طرح شناسایی بیماران دیابت در دامغان به تازگی آغاز شده، آمار نهایی در دسترس نیست .
به گززارش ایرنا، 92 درصد از مردم دامغان در سامانه یکپارچه بهداشتی سیب ثبت نام کردند که تاکنون 84 هزار نفر در شهرستان دارای پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی بوده و وارد این سامانه شدند، این شهرستان دارای یک انجمن مردمی دیابت می باشد.
9856/6026
خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.