شاهرخ ظهیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود : زیرساخت های صادرات کالاهای غیرنفتی به نقاط مختلف جهان به معنی واقعی در کشور وجود ندارد و باید دولت دوازدهم برای ورود این کالاها به بازارهای جهانی برنامه داشته باشد.
وی اظهارداشت : میزان هواپیماهای باری برای صادرات مواد غذایی درکشور محدود بوده و برجام فرصتی ارزشمند برای خرید هواپیماهای از این دست است.
وی خاطرنشان کرد : کارآفرینی تنها به معنی ساخت واحد تولیدی و صنعتی و اشتغال آفرینی برای چند جوان دانش آموخته نیست بلکه باید با برنامه ریزی مدون ،تفکر صادرات محور و تولید کالاهای با کیفیت مدنظر سرمایه گذاران قرار گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد : هدف، صداقت و پشتکار سه مؤلفه ای اصلی برای ساخت ایران اسلامی باید مدنظر دستگاه های اجرایی، فعالان اقتصادی و آحاد مردم باشد.
ظهیری اضافه کر د: کشور ایران از ظرفیت بسیار ارزشمند در تولید محصولات کشاورزی دارد و باید با راه اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری محصولات تولید برای صادرات این محصولات به نقاط مختلف جهان تفکر کرد.
وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران که چهارم تا هفتم ماه آذر امسال در تهران برگزار می شود، گفت: برگزاری اینگونه همایش ها توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی را خنثی می کند.
45 هزار بهره‌بردار در بخش های مختلف کشاورزی استان سمنان فعالند و تولید انواع محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی 94- 95 حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی 33 درصد افزایش یافت و 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.