مسعود میررضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 209 روستای استان سمنان امسال برای پوشش اینترنتی در نظر گرفته شده که تاکنون 57 درصد این تعداد روستاها از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.
وی اظهارداشت : با سفر رئیس جمهوری به سمنان در فروردین 95 مقرر شد ارایه اینترنت به روستاهای بالای 10 خانوار استان انجام شود و اکنون 70 درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان زیر پوشش اینترنت پهن باند قرار دارد.
وی در بخش دیگری با اشاره به سهمیه ایجاد اشتغال در این نهاد خاطرنشان کرد : از 423 اشتغال تعهد شده این اداره کل در سال 96 تا کنون 167 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.
میر رضایی یادآور شد : از ابتدای سال 96 تاکنون 20 فقره وام در قالب حمایت های مالی برای راه اندازی شرکت ها مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت شده است.
وی تصریح کرد : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکر افزایش اشتغال در این حوزه برنامه های مختلفی ازجمله پرداخت تسهیلات به کسب‌ و کارهای نوپا از150 میلیون ریال تا سقف پنج میلیارد ریال را در نظر گرفته است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز شتاب دهنده استانی در قالب هشت گروه ذیربط ، خاطرنشان کرد: این مرکز برای نهایی کردن ایده به محصولات و تولید انبوه، آموزش و حمایت های مالی راه اندازی شده که منجر به اشتغال 48 نفر شده است.
وی اضافه کرد : مرکز توانمندی و تسهیل گری استان سمنان با ایجاد اشتغال سه نفر و راه اندازی و حوزه های ارتباطی از جمله نصب آنتن های گیرنده و فرستنده تلفن همراه در 6 ماه نخست سال جاری منجر به اشتغال 20 نفر شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان 25 اشتغال جدید در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و 2 اشتغال در حوزه ارتباطات فناوری در شرکت آبفای استان را از جمله دیگر اشتغال های ایجاد شده پایدار در این استان برشمرد.
346 هزار و 21 مشترک تلفن ثابت، و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند و اکنون یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در استان فعالیت دارد.
7344/6026
*خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.