به گزارش ایرنا، علاالدین ازوجی روز شنبه در هفتمین نشست تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ثبات قابل تاملی بین تعداد دانش آموختگان دانشگاهی و بازار کار وجود دارد اما در کشور ایران به دلایل مختلف این توازن برقرار نیست.
وی اظهارداشت : نبود مشاغل متناسب با مدرک و نداشتن مهارت لازم اشتغال آفرینی از جمله مشکلات عمده در بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کشور است.
وی اضافه کرد : در چهار سال گذشته بیش از 670 هزار شغل در کشور ایجاد شد که این امر یکی از دستاوردهای مثبت دولت تدبیر و امید در کشور بوده است.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه،اشتغال و سیاستگذاری بازارکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد : وضعیت اشتغال در چهارسال گذشته به نسبت سال های 88 تا 92 روبه بهبود است اما برای رسیدن به شرایط آرمانی باید اقدامات منسجم تری انجام شود.
ازوجی اضافه کرد : باید برای کاهش آمار بیکاری میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور را به میزان قابل توجه ای افزایش داد.
وی تصریح کرد : در سال گذشته زیرساخت لازم برای اشتغال بیش از 800 هزار نفر در کشور فراهم شد و در چند سال آینده با توجه انجام این اقدامات مثبت شاهد کاهش آمار بیکاری در کشور خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری فعالیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.