به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد ترحمی چهارشنبه شب در هشتمین همایش سلامت و زندگی شهرستان شاهرود به میزبانی تالار شقایق های دانشگاه صنعتی این شهر، افزود: سالانه 16 هزار تن در ایران جان خود را در تصادف ها از دست می دهند در حالی که در کشوری زندگی می کنیم که مدعی تمدن و نوعدوستی بوده و در دین ماهم بر انسان دوستی تاکید شده است.
وی با اشاره به تاثیر ناگوار روانی تحمیل شده بر جامعه بر اثر تصادها، بیان کرد: از 9 بیماری روانی، هشت بیماری شامل حال بازماندگان حوادث رانندگی می شود و اگر هر خانواده را به طور میانگین 3.5 نفر در نظر بگیریم ، سالانه 60 هزار بیمار روانی تحویل جامعه داده می شود.
ترحمی تاکید کرد: اهمیت تصادف ها در ایران به خوبی حس نمی شود در حالی که به طور مستقیم با سلامت افراد در ارتباط بوده و 30 درصد تخت های مراقبت ویژه بیمارستان های کشور در اشغال تصادفی هاست.
وی یادآور شد: در 10 سال گذشته 210 هزار ایرانی جان خود را در تصادفات از دست دادند یعنی ما به اندازه جمعیت یک شهر را زیر خاک کرده ایم.
وی اضافه کرد: بتازگی برنامه های گوناگونی در کشور برای فرهنگ سازی و اصلاح رفتارهای نادرست در رانندگی در حال اجراست و از جمله آن ها می توان به پویشی با هشتگ 'با احتیاط می رانم' اشاره کرد.
ترحمی تاکید کرد: مردم باید به یاری پلیس شتافته و با رفتارهای درست شهروندی برای ایمن سازی جامعه تلاش کنند.
هشتمین همایش سلامت و زندگی شهرستان شاهرود سه شنبه با موضوع پیشگیری از سوانح رانندگی و ارتقا سلامت اجتماعی برگزار شد.
برپایی نمایشگاهی برای معرفی فرهنگ صحیح رانندگی و گرامیداشت یاد قربانیان سوانح رانندگی شهرستان شاهرود، از جمله برنامه های جانبی این همایش بود.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.