منوچهر صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : استان سمنان ظرفیت های سرشاری برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی دارد و راه اندازی واحدهای فرآوری و بسته بندی مهم ترین خواسته مسوولان دستگاه های اجرایی از فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در این بخش است.
وی اظهارداشت : 20 فعال اقتصادی در بخش کشاورزی از کشورهای آفریقای جنوبی، عراق، ترکمنستان، فرانسه، آلمان و ترکیه برای شناخت مهم ترین ظرفیت های کشاورزی سمنان در ماه آبان به این استان سفر می کنند.
وی اضافه کرد: پسته، خربزه، سیب، زردآلو و انگور از جمله محصولات کشاورزی استان سمنان هستند که فعالان اقتصادی می توانند برای سرمایه گذارای و راه اندازی واحدهای تولیدی و فرآوری و بسته بندی اقدام کنند.
مدیرکل دفترجذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان خاطرنشان کرد : همایش های سرمایه گذاری فرصت ارزشمند برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سمنان است و باید با توجه زیرساخت های سرمایه گذاری برای کاهش آمار بیکاری در این استان تلاش کرد.
صادقی تصریح کرد : بیش از 300 سرمایه گذار خارج و داخلی برای شناسایی مهم ترین ظرفیت های سرمایه گذاری سمنان به این استان سفر می کنند.
تولید مصولات کشاورزی در سال زراعی 94- 95 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.