علی اصغرجمعه ای روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : کمبود آب در بخش صنعت و معدن سمنان به عنوان یک معضل اساسی برای تشدید آمار بیکاری در این استان به شمار می رود که لازم است با اتخاذ تدابیر راهبردی در کمترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اساسی اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد: کمبود آب در برخی از نواحی و شهرک های صنعتی سمنان نباید دلیلی برای برگزار نشدن همایشهای سرمایه گذاری در این استان باشد و باید دستگاه های اجرایی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در سمنان راهبردهای انگیزشی اتخاذ کنند.
وی اضافه کرد: سمنان دربخش معدن، صنعت و گردشگری از ظرفیت های ممتازی در مقایسه با سایر استانهای کشور دارد که باید با برنامه ریزی های منسجم و توجه به زیرساخت ها، برای رونق کسب وکار و اشتغال در این منطقه تلاش کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان اضافه کرد: عملیاتی شدن بیش از 70 درصد از تفاهم نامه سرمایه گذاری 27 هزار میلیارد دولت با بخش خصوصی یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر وامید در این استان است و با عزم و اراداه پولادین مسوولان دستگاه های اجرایی دیگر تفاهم نامه های سرمایه گذاری هم تاچند سال آینده در گام اجرایی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.