نیره کاشی روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتاحیه این جشنواره در سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود : امسال ٧١١ نفر از شرکت کنندگان جشنواره ملی داستان های رضوی را زنان تشکیل می دهند که نسبت به جشنواره دوازدهم ٢٠٤ نفر افزایش داشته است.
وی شمار آقایان شرکت کننده در جشنواره امسال را ٤٩٤ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به شرکت مردان در جشنواره قبلی از افزایش ١٠١ نفر برخوردار است.
وی اظهارداشت : رشد شرکت بانوان در جشنواره امسال نسبت به آقایان در جشنواره سال قبل بیش از 2 برابر سال گذشته است و نشان از استقبال بانوان از جشنواره داستان های رضوی دارد.
مسوول دبیرخانه جشنواره ملی داستانهای رضوی (کبوتر حرم)روند کمی و کیفی این جشنواره ملی را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار کرد: در اولین دوره جشنواره داستان های رضوی در سال ٨٤ تعداد شرکت کنندگان ٦٨ نفر با ١١٧ اثر بوده در حالی که این تعداد در جشنواره سیزدهم به هزار و ٢٠٥ شرکت کننده با هزار و ٧٧٤ اثر رسیده است.
کاشی ادامه داد : رشد کمی و کیفی این جشنواره نشان دهنده جریان ادبیات دینی در کشور و استقبال جوانان و نوجوانان از این جشنواره که متعلق به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است را می رساند.
مسوول دبیرخانه جشنواره ملی داستان های رضوی (کبوتر حرم) از پذیرش برترین ها و مهمانان این جشنواره از صبح امروز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان خبر داد و گفت: برترین های این جشنواره که مهمان دبیرخانه هستند در مدت اقامت در سمنان علاوه بر حضور در برنامه اختتامیه این جشنواره ملی از برنامه های جنبی نیز بهره مند می شوند.
ترویج فرهنگ رضوی و تشویق نویسندگان به قلم زدن در عرصه فرهنگ رضوی از مهم ترین اهداف این جشنواره اعلام شد.
به گزارش ایرنا، هزار و 774 اثر از هزار و 205 شرکت کننده از 32 استان به دبیر خانه جشنواره رسیده و قرار است از برترین ها در سه بخش داستان بلند، کوتاه و کوتاه کوتاه تجلیل شود.
7470/6026
خبرنگار: علیرضا عربی *انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.