به گزارش ایرنا، علی سعد الدین روز سه شنبه با حضور در نشست کمیته صنعت و معدن شهرستان شاهرود در محل فرمانداری ویژه این شهرستان، ارزش صادرات انجام شده از طریق دفتر گمرک شاهرود را یک میلیون و 770 هزار دلار اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان صادرات متعلق به شرکت سیمان شاهرود با 23 هزار تن کالا به مقصد افغانستان به ارزش 877 هزار دلار بوده است.
وی ادامه داد: برای شرکت طب پلاستیک نوین 17 فقره اظهار نامه گمرکی برای 221 تن کالا به ارزش 663 هزار دلار به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی و رومانی صادر شده است.
سعد الدین اضافه کرد: چهار مورد اظهار نامه برای شرکت سیم و کابل مغان هم برای فرستادن 60 تن کالا به ارزش 231 هزار دلار به کشورهای عراق و ترکمنستان صادر شده است.
مدیر کل گمرک استان سمنان همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه جامع گمرکی و تاثیر آن در روان سازی و افزایش سرعت کارها در گمرک و کاهش هزینه برای صادرکنندگان، یادآور شد: ارزیابی بیش از 90 درصد بارهای صادراتی استان در محل کارخانه های تولیدی انجام شده و طی کردن فرایند صادرات را از سه روز به 2 ساعت در استان کاهش یافته است.
بنا به اعلام مسوولان، حدود نیمی از صادرات محصولات در استان سمنان متعلق به شهرستان شاهرود است و به این منظور با پیگیری های مسوولان شاهرود ، دفتر نمایندگی گمرک این شهرستان از ابتدای سال 96 آغاز به کار کرده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.